22 Aralık 2010 Çarşamba

Soya Fasülyesi Ezmesi :)


Merhabalar sevgili dostlar:)
Bahardan kalma bir gün yaşadık bugün sanırım ülkemiizn büyük bir kısmında aynı durum söz konusu:) Bu yıl yılbaşı karsız geçecek anlaşılan olsun biz mutlu, umutlu ve de coşkulu olalım da:) gerisi mühüm değil..
2010 yılını geride bırakıyoruz... 2000 yılına gireceğimiz zaman ben 13 yaşımdaydım ve ne büyük bir konu idi "milenyum" a girmek:) Birşeyler değiştimi? değişti ise de bu geleceğin getirisimidir bilemiyorum ama bir çoğumuz için hayat seyrini rotasından şaşmadan devam ettirmiştir.. İhtişamın büyüklüğünü İstanbul Boğazı' nı aydınlatan havi fişek gösterileri ile anlamıştım o yıllarda.. Üsküdar sahilinde ne de görkemli idi izlediğimiz görüntüler.. Ahh istanbull aaahhh:))
Konumuz çok dağıldı fark ettim de:)) Efendim dün yılbaşı soframız için son eksikleri edinmeye gittiğimiz markette soya fasülyesi gördüm.. Kurusu ama:) Aldım da.. Heyecanla ıslatım akşamdan.. Ertesi gün haşladım aşağı yukarı 2,5 saat..Kıtır kıtır kaldı.. Son çare saat altı gibi Hilal Ablama ulaştım biliyorum ki o bana yardım ederdi. Etti de.. Söylediğine göre hep kıtır olurmuş zaten .. Sonra Hilal Ablam ezme fikrini önerdi bana, birde Deniz kızının tatlı sesini duyurdu "Melaba Deniz Abla" dedi bana:) ahh ne şeker maşallahh:) Telefonu kapatınca aldım mikseri kilerden heh dedim bakacağım icabına sonra ne mi oldu kendimi baharatların büyüsüne kaptırdım veee fotoğraf ile tarif huzurlarınızda:)
Hilal ablacığım facebook iletime de yazmıştım buraya da yazıyorumm iyiki varsın seni çok seviyorumm:))
Malzemeler:
2 su bardağı haşlanmış soya fasülyesi
4 çorba kaşığı yoğurt
3 çorba kaşığı zeytinyağı
2 diş sarmısak
Kotanyi değirmen karabiber
1 çimdik fesleğen
1 çimdik zencefil
1,5 çay kaşığı biberiye
Tuz

Yapılışı:
Haşlanmış soya fasülyeleri mikserden geçirilip içine yoğurt, 2 çorba kaşığı zeytinyağı ve baharatlar eklenerek tekrar mikserden geçirilir.. Elde edilen karışım 10 dakika dinlendirilip üzerine kalan zeytinyağı gezdirilerek servis edilir..

Kalpkurabiyeden Not:
Meze birazcık humusu andırdı, ekmek üstüne sürülerek veya cips eşliğinde keyifle tüketilebilir. Yılbaşı sofralarınıza nacizane bir öneri..

Afiyet bal şeker olsunn:)

30 yorum:

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Canım gene harikasın ya :) ellerine sağlık hoşçakal..

Unknown dedi ki...

hımm güzel bi meze olmuş bu hakkaten denizim ellerine sağlık..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

farklı bir lezzet ellerine sağlık Deniz
ne güzel dostluklar kuruluyor ve her zaman yanında oluyorlar:))
blogumdaki yorumun için teşekkürler malesef daha iyileşemedim inşallah iyi olacağım

umutluhayat dedi ki...

bitanem ben soya fasülyesini kuru fasülye pişirir gibi pişiririm haşladıktan sonra düdükjlüde tadına doyum olmaz.haşladıktan sonra soğan ve salçayla fasülye pişirir gibi pişir düdüklüde hatta annem tencerede bile pişiriyor.yumuşacık oluyor.ezmesi de güzel fikir.nefis olmuş.ellerine sağlık.

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Deniz' ciğim ellerine sağlık. Gerçektende yılbaşı için leziz bir alternatif. Sevgiler...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

tatlımm hoşgeldinnn:)nefis tarıflerle dönmuşsun.ellerıne sağlık canım.harıka görunuyor.değişik olmus denemek gerek.sevgiler:)

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Geçmis olsun dileklerin için çok tesekkür ediyorum...Farkli bir lezzet olmus bana degisik geldi,görünümü çok hos ellerine saglik...sevgilerimle

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Canım ne güzel olmuş. Ellerine sağlık. Baharatlar da süper. Muhakkak tadı da öyledir. Afiyet olsun. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Tam ekmek üstüne sürülmeklik olmuş.Benim olmazsa olmazım pulbiberide üzerine serptimmi tamamdır.
Ellerine sağlık
Sevgiler

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Değişik bir tarif hiç yemedim ..
Ellerine sağlık..

emel(domatessepeti) dedi ki...

denizcim ellerine sağlık.değişik bir lezzet olmuş en kısa zamanda bu şekildede denicem...

lezzet sarayı dedi ki...

denizcim değişik olmuş ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Bıcırığım harika mutlaka denemem la
zım ellerine sağlık kocaman kocaman
öptüm.

Gülcan dedi ki...

canım şahane olmuş eline sağlık hayranım sana.

mutfagabuyrun dedi ki...

denemedim ama çok güzel görünüyor denizciğim.ellerine sağlık.sevgiler.

İnci Yemek dedi ki...

Şükür kavuştuk denizim:)daha kış başlamadan ne oldu kastamonuya elektrik ,tel. çöktü annem de çok madur bu konuda:)işte her ilin bir sorunu istanbul'da trafik karmaşa orada böyle:)sağlıklar keyifler iyi olsun aslında önemli olan bu.
Soya fasulyesi görüyorum hiç denemedim canım nefis görünüyor ellerine sağlık:)bana cesaret verdin dur ben de deneyeyim.çok öpüyorum seni..

FERZAN dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuış,sevgiler...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık..Ben hiç kurusunu almadım ama iglonunkini alsamda ezme yapsam daha bir iyi olur gibin geldi bana hııı ??sende bana fikir ver bakim :)

dokuzuncubulut dedi ki...

Çok güzel, değişik bir tarif olmuş. Ellerine sağlık arkadaşım.
Sevgiler.

Özgen dedi ki...

Merhaba Deniz ellerine sağlık
Vallahi buzlukta haşlanmış soya fasulyem vardı.Ne yapsam diye düşünmüştüm bunları, iyi bir fikir sevgiler...

Disalce dedi ki...

yine neşe içinde yazılmış bir yazı...hayat dolu olman bizede pozitiflik katıyor bunu bil...

ellerine sağlık..gerçekten hoş bir tarife benziyor...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
bayılıyorum senin bu hamaratlığına. Maaşallah diyorum. Ellerine sağlık. Harika görünüyor.
Sevgiyle kal.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Denizcim.

evcilik dedi ki...

Hem sağlıklı hemde leziz,en beğendiğim tarifler klasörüne kopyalandı bile...
ellerine sağlık şeker kız...
sevgiler.

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık tatlı kız,kocaman öpüyorum....şimdilik kaçtım,yine gelirim :) :)

Tümay Öztürk dedi ki...

Ne kadar güzel bir meze bu ya! Aaa bayıldım! Ellerine sağlık Denizcim. Kesinlikle kesinlikle yapacağım. Tekrar ellerine sağlık canım:)

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık biriciğim. Bende resmi görünce humusa benzettim zaten:) yine bıcır bıcır bir meze yapmş cici kızımız. Öpüyorum canım:)

Gönülünce dedi ki...

Ben hiç denemedim bu lezzeti değişik ve güzel görünüyor...Güzel paylaşıma teşekkürler canım...

Sevgiler...

Limon çiçekleri dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık.soyalı lezzetleri hiç denemedim ama denemke istiyorum.Severlermi bizimkiler bilmiyorum...Sevgiler.

Cafe Pepela dedi ki...

Mmm sevdim ben bu fikri! :)
Ellerine sağlık balım..
Yüreğindeki coşku ve muhabbet hiç eksik olmasın tamam mı?