11 Ekim 2010 Pazartesi

Peynirli Börek Kuzine Sobada:))

Merhabalar canlarıımm kalplerinizin sıcaklığı yorumlarınızın ferahlığı ve Allahın bana verdiği takat ile huzrusuz halimden eser kalmadı çok şükür:) Neşemi yeniden kazandığıma göre hepinize sepet sepet sevgiler dağıtma günüdür bugündee:))
Bugün sizlerle sımsıcak bir börek masalı paylaşıyorum.. Geçen hafta bahsettiğim üzere kış birden geldi ve biz çabucak sobalarımızı kurduk:)) Şuanda sıcacık evimiz çok şükür....Kuzine sobamız mutfaktaki geleneksel yerini alınca bize de dolaptaki peynir ve yufkaları değerlendirmek kaldı vesselam:)) Bakınız bu kuzğne de hiç börek pişirilmez mi:)


Annem bu soba evin bereketidir der:)) 2006 da evimize taşınır taşınmaz almıştık.. Üstünde yemek pişer sıcak su bulunur, kahvaltıda ekmek kızartılır.... Fırınında kestane kızartılır patates pişirilir börek pişirilir.. Ekmek pişirilir anam babam usulü somun ekmek:))
Fırından çıktığı anda böreğe bir bakarmısınız??

Malzemeler:
1,5 kg. (9 adet ) yufka
İç sos İçin:
2 su bardağı süt
2 adet yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
İç malzemesi:
500 gr. yumuşak beyaz peynir
1 demet maydonoz
Tuz

Yapılışı:
Börek döşenecek tepsi güzelce yağlanıp 2 adet yufka serilir yufkaların etekleri tepsinin kenarlarından sarkıtılır.
Süt, yumurta ve sıvıyağdan oluşan çırpılmış sostan sürülüp peynir döşenir ve tekrar 1 yufka pilelendirilerek serilip sos ve peynir döşenir yufkalar bitene dek aynı işlem tekrarlanıp en son alttaki iki adet yufkanın etekleri de tepsinin içine kıvrılıp kalan sos üzerine gezdirilir..
Hazırlanan börek önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kızarana kadar pişirip soğuduktan sonra dilimlenerek servis edilir..
Afiyet bal şeker olsuun:))

38 yorum:

yeşim dedi ki...

ah bu kuzineden (maşınga) kayınvalidemde kullanıyor.harika bir soba-fırın...hele börekler muhteşem oluyor...bak sayende aklıma kayınvalidemin bu sobada yaptığı börek çeşitleri geldi...yapıp yayınlayayım bari denizim...akşam akşam canım börek çekti kesin gece rüyamda senin börekleri yediğimi görücem ...canım eline gönlüne diline sağlık...sizlere şifa olsun hayırlı akşamlar çok öptüm.

umutluhayat dedi ki...

canım yaaaa ilmezmiyim kuzinenin lezzetini ve zevkini.nefis olur nefis.hele kızarmış ekmekler e doyum olmaz.ellerine sağlık nefis bir börek olmuş.

çeşnici Handan dedi ki...

Canım harika bir börek olmuş ellerine sağlık şimdi olsa da gece çayımın yanında yesem ne güzel olurdu. Soban da çok güzel tüm kış size sıcacık bir mutluluk verecek.Sevgiler.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Deniz ellerine sağlık valla gecenin bu vakti karnımda acıkmış yemiş kadar oldum
bu böreği merakla bekliyordum kuzinede pişince nasıl güzel kabarmış

mintinin dünyası dedi ki...

denizim kalp kurabiyem benim.aldın taaa eskilere,babaannemin sıcacık evine ilkokul yıllarıma götürdün beni.sabah kahvaltısında babaannem, benim gerçek annem kadar hakkı olan sırtımda hacca götürsem emeklerini asla ödeyemeyeceğim sevgi dolu,sıcak yürekli,berrak mı berrak,temiz kalpli,ayyüzlü canım babaannem,ev ekmeğini bu sobanın üzerinde ısıtır üzerine halis muhlis kendi yaptığı tereyağını sürer onun üzerine yine kendi yaptığı peynir dilimlerini dizer,dürüm yapar,çayımın şekerini karıştırır ve yemem için ekmeğimi bana verirdi.ahhh babaannem ahhh benim anne yüreklim esaslı annem yüreğimin en gizli yarasını sızlattın be denizim....bu sobayla haşır neşirliğim pek çoktur anlayacağın.üzerinde badem kavururduk çocukken.pestil ısıtır kestane patlatırdık.yine yengem keki burada pişirirdi.çay suyu bu sobanın üzerinde hep hazır durur fokurtusu uykumu getirirdi...

tatlım anlatsam sayfa yetmeyecek...çok sevindim kuzine sobayı biyerlerde görmeye...böreğin içinse ellerine sağlık canım...lezzetine şüphem bile yok.ağır ağır pişiriyor çünkü.tatlısı çok konuştum hadi kaçıyorum seni çok öpüyorum.sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

nese reader dan okudum.burdan yorum yapıyorum:)

börek nefis,kuzine şahane. sen şahane, ben şahane. daha ne olsun yahu:)

ellerine sağlık kuzumm

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Cok sanslisiniz Denizcim,hersey gönlünüzce olsun oralarda,böreginden iki dilim aliyorum! Nefiss...Ellerinize saglik,anneninde seninde...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Aman aman ne güzel olur kuzinede o börek. Ellerine sağlık. Afiyet olsun hepinize. Çok öpüyorum. Sevgiler.

lezzet sarayı dedi ki...

oh oh size afiyetler olsun canım çok canım istedi doğrusu ellerinize sağlık.gerçekten de soğuklar birden bastırdı bu kış çetin geçeceğe benziyor....

Unknown dedi ki...

Börek çok güzel şüphesiz ama,ben kuzinede kaldım..Soğuk kış günlerinde ne sıcak bir ortam olur o kuzinenin etrafında..Ne leziz yemekler pişer..Çok şanslısın denizcim,Allah tadınızı bozmasın inşallahh..Afiyet olsun..

Yeşim dedi ki...

eskiden ananeminde vardı kuzine sobası muhteşem lezzetler tadardık .Yıllar geçtikçe eskiye özlemim daha çok artıyor şimdi kaloriferli evlerde büyüyen çocuklarımız bu güzellikleri tadamıyor :(
ellerine sağlık canım kokusu taa buralara kadar geldi

saniyesultan dedi ki...

of of sabah sabha bu yapılırmı?...canım çok güzel gözüküyor...

Unknown dedi ki...

Bıcırık Prensesim günün aydın olsun.
Rahatsızlığımdan dolayı yaklaşık bir haftadır sizlerden ayrıydım.Yine tam düzelemedim ama Rabbim beterinden ko
rusun.Seni kimler üzdü kızarım ben onlara sen dimdik ayakta dur her kim
olursa olsun seni üzmelerine izin ver
me.Hayat böyle içinde her tür sıkıntı
ve mutluluk var:))Börek enfes elleri
ne sağlık kocaman kocaman öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Sabah sabah gözümü açtın. Nasılda güzel duruyo. Kuzinede pişince daha bir lezzetli olmuştur.

evcilik dedi ki...

İçimi ısıtan bu güzel kareler için teşekkürler sevgili DEniz,
buralarda dengesiz bir hava almış başını gidiyor gündüz hala denize giren insanlar akşamda battaniyelere sarılı ben...
Neyse canım özlemiştim bu arasıcakları...
sevgiler.

TATESAL dedi ki...

Canım benim nasıl güzel bir börek o öyle,helede sobada pişmiş,ellerinize sağlık....sobanın sıcaklığını taaa buradan hissettim,sağlıkla dolu huzurlu günler dilerim canıma....

NzlGl dedi ki...

Kuzineye bayıldım.
Yaşam tarzın tam bana göre Denizciğim
umarım bir gün bende kuzinemde börekler pişirebilirim:)
ellerine sağlık

Tümay Öztürk dedi ki...

Kesinlikle annene katılıyorum. Evin bereketi sanki bu fırınlar. Bizim evdede kocaman bir davlumbaz vardı. Aynı onun içinden çıkan börekler gibi olmuş senin böreğinde. Muhteşem duruyor!Su böreği gibi görünüyor. Ellerine sağlık. Şu anda önümde olsa rahat 2-3 dilim yemiştim rahat yani:)

Saglıklımutfak dedi ki...

İstanbula doğalgazın gelmediğis enelerde Amasyalı diye bir sobamız vardı. Kuzineli. İçinde yanan odun ateşini seyrederdik. üzerinde çay yapar fırınında kestane eve börek yapardık. Allah ım ne güzeldi o günler. Dedem Kilis ten zeytin ağacı odunu yollardı. Kitabımı alır çıt çıt sesini dinler kedi gibi sokulurdum sobaya. Nasıl geçmişe gittim şimdi . Burnumun direği sızladı . Hey gidi günler. Eline sağlık canım. Benim için keyif yap soba karşısında:) Öperim

özlem dedi ki...

aman Allahım ne lezzetli olmuştur o börek. valla olsada yesek. afiyet şifa olsun canım.

Gülcan dedi ki...

valla şahane olmuş canım.bizdede önceden o sobalardan vardı .şimdi heryer doğalgaz oldu.ama dediğin gibi o sobanın yerini hiçbirşey tutmuyor.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Sen bize havamı atıyosunnn eyy kalp kurabiye:(((

Nerden bulcam ben bu sobayı ee mecburen sen bana pasta yapıcaktınya gelnce birde bundan yapıvericeksin artık:))ellerine sağlık canım

yemekbiraşk dedi ki...

denizcim o kuzinenin yanında olsam karşısında uyusam mayışsam o çatır çatır yanarken ben çayımı yudumlasam :)) gerçekten de süper olurdu hani..
börek de nefis olmuş
sevgiler canım...

mutfagabuyrun dedi ki...

denizciğim börek çok güzel görünüyo.benımkayınvalıdemın de böyle sobası var.fırınında tavuk patetes yapıyoruz.soba fırının tadı bambaska oluyor.sanko bambaşka lezzet katıyor.ellerine sağlık öpüyorum.

Narince dedi ki...

Deniz, meşe odunu mu yakıyorsunuz börek pişerken? Isıyı sabit mi tutuyorsunuz? Bi anlatıversen canım?

Banu dedi ki...

Denizcim nefis bi börek yapmışsın ellerine sağlık. Bu nefis böreği bu sobada pişirip yemekde ayrı bi keyif tabi ki. Sobada demlenmiş çay börek deymeyin keyfime:) Afiyetler olsun canım sevgilerimle...

Banu dedi ki...

Denizcim nefis bi börek yapmışsın ellerine sağlık. Bu nefis böreği bu sobada pişirip yemekde ayrı bi keyif tabi ki. Sobada demlenmiş çay börek deymeyin keyfime:) Afiyetler olsun canım sevgilerimle...

emelce yemek dedi ki...

valla ben hic kuzinede yapilmis bir yemek yemedim daha,ama insallah kismet olur da bir gün denerim,bilenler anlata anlata bitiremiyorlar,eline saglik,sayfalarimiza sicaklik kattigin icin de tesekkurler.

mehtap kuzucu dedi ki...

nefis...ah bu kuzinede pişerde yenmezmi:)eline sağlık, afiyet olsun...

emel (domates sepeti) dedi ki...

canım ne güzel bi börek bu böyle ellerine sağlık. Köyde tatillerde babanneme gittiğimiz zaman kuzinenin nimetlerinden bol bol yararlanırdık. Benim en çok sevdiğim kabuklu olarak patetes pişirilip sıcak sıcak tuzlayıp yemek bazen canım istiyo fırında yapıyorum ama kuzinenin verdiği o koku lezzet olmuyo malesef...

Narince dedi ki...

Zahmet verdim sağol canım. Kızılcahamam'a ilk gittiğimde biraz meşe ve çam bulacağım artık. Annemlerin oradaki evi için geçen yaz biraz toparlamıştık, belki bayramda gideriz. Sağol canım tekrar.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Kuzine harikaymış. Lezzetleri hayal edebiliyorum. Sıcak sıcak...
Tıpkı böreğin gibi
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

ya deniz ben bu sobaya bayılırım inana harikadır onda pişen börek kömbe ve çörekler of of iç çektim inan bana
ellerine sağlık kuşum afiyet bal olsun
hepinize
bak bayrama geldiğimde istiyorum bu börekten ona göre4 :))

yemekaski.com seçil dedi ki...

Amanınn! of denizim nasıl güzel olmuş bu börek.. maharetli eller yapmış bu güzel böreği sonra bide güzel pişirmiş.. mis gibi olmuş.. ellerine emeğine sağlık canım benim.. öpüorum..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Tatlım,ne güzel bir yüreğin var. Her şeyden mutlu olmayı ve bizleri mutlu etmeyi biliyorsun. Fotoğraflara baktıkça içim açıldı. Kalbim ısındı. teşekkürler.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Hiçbir şeye değişmem ısınan su cızırtısını...

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

merhaba

bu saatte bu nefis böreği görünce canım çekti vallahi
ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Hey, I am checking this blog using the phone and this appears to be kind of odd. Thought you'd wish to know. This is a great write-up nevertheless, did not mess that up.

- David