23 Ocak 2011 Pazar

Antepfıstık Pudingli ve Damla Çikolatalı Kek


" bu sabah erken uyandım
gittim sana güller aldımm
mutlu ol diye:))) "
YALIN
*****
Sabah ezanında uyanıp, br daha uyuyamazmısınız?
Bu uykusuzluğun sebebi, uykuyu sevmeyişinizmidir?, alışkanlığınızmıdır? yada kabul edelim mutfağa olan aşkınızmıdır?
Cevap belli..
Bendeniz lise yıllarımdan bu yana sabahları erkenden kalkarım, okuldayken de, çalışırken de, şimdiki gibi nezih bir ev kızıyken de bu özelliğimden vazgeçmedim..
Öğlene doğru sızar kalırım bazen ama bazen :)
Üstte bir kaç satırını yazdığım o şarkıyı dinlemekten zevk aldığım Yalın söylemeye başladığında işte dedim bu satırlar tam benlik.. O yıllarda mutfakla hiçbirşekilde (bulaşık yıkamak da dahil) aram olmadığı için sabah kalkıp dergi okurdum:)
Ama şimdi?? Bazen kitap okurum, bazen dergi ama çoğunlukla mutfakta olurum..
Mutfak Faresi iş başında...Ev ahalisi mis kokularla uyanmaya bayılıyorlar, hatta bazen sipariş bile veriyorlar..
Kışın biraz zor oluyor aslında sobayı yakmak, mutfak ısınana kadar acayip hareketler yapıp ısınmaya çalışmak ama yine de seviyorum köyde olmayı, özlemiyorum eski şehir hayatımı, zaten o zaman mutfakta da üstün derecede beceriksizdim :)
Yaz gelse daha bir zevkli oluyor uyanmak, kuş cıvıltıları ile, önce köpekleri, sonra tavukları doyurmak, koyunlarımız varsa yine onları da doyurmak.. Bu sırada eve koşup eyvahh fırın demek.. Bahçeden domates, biber taze soğan koparmak:))
Yine bahsettiğim modellerde mutfakla tatlı anlar yaşadığım bir anda yapmaya karar verdiğim bir kek bugün paylaşacağım.. O nefis ev keki aromasının yanında bir de antepfıstığı kokusu var.. Kileri karıştırırken bulduğum o antepfıstıklı pudinge "şanslı günündesin seni de seçtim" demiştim o sabah kabartma toz, vanilin ve damla çikolatalarla birlikte :)

İşte bu kek o kek :) Paylaşma günü bugündür :)

Malzemeler:
3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1 paket toz antepfıstıklı puding
1 su bardağı damla çikolata
3-3,5 su bardağı un

Yapılışı:
yumurta, şeker ve yoğurt iyice çırpılır, sıvıyağı eklenip çırpmaya devam edilir..
Kabartma tozu,vanilin, damla çiklata ve antepfıstıklı puding ilave edilip az daha çırpılır ve klasik kek kıvamı elde edilene kadar azar azar un eklenir..
elde edilen karışım yağlanmış kek kalıbına dökülüp önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirilir, soğuduktan sonra dilimlenerek servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun :)


44 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

antepfıstığının kokusu ne güzeldir kekin içinde denizciğim.süperde kabarmış.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

birsence dedi ki...

mmm nefis olmuş şekercim...ellerine sağlık...öptüm kocaman kocaman...

Nilgün dedi ki...

Deniz'cim hoşgeldin
Kusura bakma daha sayfana yeni bakabildim. Hiçbir bloğu ziyaret edemedim. Bir haftadır çok ağır grip geçiriyorum. Daha ateşim bile düşmedi.Aynı şevkle bıraktığın yerden başlamana sevindim. Ellerine sağlık canım kızım, birbirinden nefis şeyler hazırlamışsın. Tekrar yazışmak dileği ile..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Tatlı Deniz, yine ne güzel yazmışsın. Sanki masal evinde yaşayan şeker bir kız gibisin. Allah mutluluğunu ve neşeni daim etsin. Ellerine sağlık gülüm. Nefis görünüyor. Ailecek afiyet olsun hepinize. Kocaman sevgiler.

sevimin sayfasi dedi ki...

kekinde senin gibi tatli görünüyor,
ellerine saglik güzel arkadasim benim
hayirli pazarlar diliyorum...

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

antep fıstığı ve damla çikolata! pek harika - insan pazar gününü evde geçirince böyle şeyler yapmak istiyor! ellerine sağlık

LEZZETİKRAM dedi ki...

''Mutfak Faresi'' yine mükemmel bir kek yapmışş ;) ellerine sağlık Denizcim

PAPATYA PRENSES dedi ki...

nezih ev kızım benim, yerim seni:) sonrada bu mis kokulu kekini:)

ellerine sağlık portakal şekerlememmm

ZUHAL dedi ki...

Şirinem ellerine sağlık.Çok lezzetlidir eminim.Çok öptüm.

umutluhayat dedi ki...

antepfıstıklı pudingi görmemiştim.nefis olmuştur.ellerine sağlık balım.

Unknown dedi ki...

Valla tatlım her ne kadar soğuk olsada titreye titreyede olsak mutfakta bende asla şehir hayatına alışamıyorum. Ben köyde yetişmedim ama küçük mü küçük bir ilçede doğdum büyüdüm. Şimdide o şehir hayatının içinde evimi oyle cok özlüyorum ki!! Gelmişkende tadını çıkarıyorum soba üstü kızarmış ekmek ve kestanenin:))
Kek harika görünüyor ellerine sağlık

Tümay Öztürk dedi ki...

Yalnız bencede nasıl kokmuştur evin içi. ben de sabahleyin böyle kokularla uyanmak istiyorum:) ellerine sağlık Denizim:)

casminella dedi ki...

Mutfak faresi değil mutfak şirinesi...

o kadar güzel anlatmışsın ki kalkıp kek yapası geliyor insanın, ellerine sağlık...

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Deniz' ciğim ellerine sağlık, nefis görünüyor. Öpüyorum...

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Sevgili Deniz,sanırım senin sayende karne arası tatili köyde geçireceğim.Öyle güzel yazıyorsunki imrenmemek elde değil
Fıstıklı pudingli kek çok güzel olmuş ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Kendimi birden yanında hissettim canım benim ne güzel anlatmışsın.
Yüreğine sağlık.

Kek nefis,ellerine sağlık.

Hep böyle keyifle kal.

sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

hmm nede güzel olmuştur antepfıstıklı kek.düşünmek istemiyorum ben bugün birşey yapamadım:(
alıyorum bir dilim gidiyorum....
sevgilerimle canım.

Özgen dedi ki...

Canım daha dün yeni almıştım bu pudingten aynı kekei yapmak için.Ben de hemen yapıp afiyetle yiyeceğiz İnşallah sevgiler...
Bu arada köy yaşamına bayılıyorum ben ne güzel.

gelibolu17 dedi ki...

Canım benim nasılsın?Bloggerin cici kızı:)
bende her sabah 6 da kalkarım bir dahada hiç uyuyamam,bunun nedeni tabiki uykuyu sevmeyişim değil,hayat koşturmacası,eşimi çocuklarımı işe okula yollama telaşı,sonrada iş,güç,internet:)))
ama pazar günleri uyurum bak,pisiler gibi mışıl mışıl:)))
kek harika,ellerine sağlık,sevgiler,selamlar:)
öperim iyi geceler

Minişin annesi dedi ki...

Evin içine yayılan o muhteşem kokuyu duyar gibiyim :) Enfes görünüyor canım, ellerine sağlık yine..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yine cıvıl cıvıl olmana çok seviniyorum bizim evin uzaktaki kızı bir daha neşeni hiç kimse bozmasın oldumu:))) ellerine sağlık yine harikasın harikalar yaratmışsın çok öpüyoruz seni Müge ile sevgiler bizden...

Unknown dedi ki...

Kokusu geldi burnuma mis gibi.....

Tarif diyarı dedi ki...

Puding ile hiç kek denemedim kekin görüntüsü süper ilk fırsatta bende denemek isterim.Ellerine sağlık denizciğim

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım
öncelikler ellerine sağlık. Kek nefis olmuş.
Seviyorum senin bu yaşadığın ortamda böylesine mutlu ve neşeli olma halini.Ne güzel bir şey şükür edebilmek ve halinden hoşnut olmak.Tüm güzellikleri gören bir gözün olduğu için seni kutlarım.
Yaşadığın yeri öyle güzel tasvir etmişsin ki keşke orada olabilseydim dedim.
Dilerim tüm hayatın boyunca bu özelliğin eksilmesin, artsın.
Sevgiyle kal.

YELDA dedi ki...

kek deyince bende de akan sular duruyor, ellerine sağlık, öyle bir anlatmışsın ki kokusu taaaa buralara geldi..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

daha geçen gün marketten antep fıstıklı puding almıştım kek yapmak için demek ki yapma zamanı gelmiş:))
ellerine sağlık Denizcim bende senin gibi mutfakta olmayı hep sevdim ve hala seviyorum

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik kek nefis görünüyor canim afiyetler olsun.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim geri dönmene sevindim iyi bir karar vermissin çok mutlu oldum...kekin de endes çok leziz gorunuyor afiyet bal seker olsun canim,iyi haftalar.

lezzet sarayı dedi ki...

kek harika görünüyor Denizcim ellerine sağlık canım...

Pembe Tatlar dedi ki...

Tatlım elelrine sağlık....

Görüntüsü süper...

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Denizcim yine güzel bir tarif paylaşmışsın ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık kokusunu alır gibi oldum desem:))Nefis bir görüntü lezzetinden hiç şüphem yok canım.Afiyet şeker olsun.sevgiler...

sarkaç dedi ki...

Bu kekin dokusu ne güzeeel diye başladım, aşağıya indikçe ben de ben de köye gitmek istiyorum diye devam ettim. Nasıl imrendiriyorsun böyle. Hadi keki anladım imrenmemek mümkün değil ama sabahın ayazında soba yakmaya ve hayvan dostları yemlemeye çıkmaya bile özendirdin beni.

Saglıklımutfak dedi ki...

Az önce Betülde de yazdım bu hafta sonu süper bir kek yedim ama hala gözüm aç:) eline sağlık ablacım

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Merhaba Denizcim yine harikasın. Acelem vardı ama yazını okumaya başlayınca bitirmeden duramadım :) Kısmete bak bende kek tarifi yayınladım bugün :) Bu arada erken kalkmana da özendim benim oğlum gece uyumadı pek sabah 10 da kalkınca da işlerim yığıldı sıraya :) Ben koşayım, Ellerine sağlık Sevgiler..

Birsel ve İrem dedi ki...

Ellerine sağlık, nefis görünüyor. Aynı puding bizde de kek oldu ama henüz yayınlanmadı:))
Güzel bir hafta diliyorum.
Sevgiler.

saniyesultan dedi ki...

evet kek yapınca evin her tarafını güzel kokular yayılır hatta apartmanı bile sarar.....
ellerine sağlık...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Görüntüsü bile yumuşacık

Unknown dedi ki...

Ben de yapmıştım gerçekten süper oluyor Deniz'cim. Afiyet olsun sizlere canım.

özlem dedi ki...

İnanır mısın ama daha dün marketten bu antep fıstıklı pudingten aldım. Bugünde tarifi görünce çok mutlu oldum. Dahiyane arkadaşım benim ellerine sağlık.
en kısa zamanda deneyeceğim.

Damak Tadı dedi ki...

Tek kelimeyle super bir kek olmuş Deniz'ciğim..Hep söylüyorum yine söyleyeceğim,maşallah sana maşallah..Tebrik ediyorum canım seni..Öpüyorum o tatlı yanaklarından..Ellerine ve kollarına sağlık..Sevgiler..

Sevil Şahin dedi ki...

denizim canım benim ellerine sağlık nefis olmuş afiyet bal olsun
bir yaz sabahı beni de sana getircek bu kokular biliyorum :))

Unknown dedi ki...

Deniz'immmmmm düzeldi.Ayyy çok sevindim ama şablonumu değiştirdim hiç güzel değil bu şablon,şimdi korkuyorumda başka şablonla değiştirmeye yine bozlur diye offf

Nilgün dedi ki...

Sen ne tatlı ne pozitif bir çocuksun yağa. Allah seni nazarlardan saklasın, yaşamın boyunca mutlu ve başarılı olursun inşallah. Kekin nefis, ellerine sağlık...