25 Ocak 2011 Salı

Mercimekli Börek (İglo milföy ile)


Merhabalar:)
Derya Ablamın o güzell revanisini gördünüz mü?
Kıymetli eşi kendine gelince tatlı istemiş.. Bu bir işaretmidir? Bence öyledir.. Bir baba, bir eş dayanabilirmi hayat yoldaşı, kuzuları üzülsün, hemencecik ağızlarının tadları geliversin diye istemiş tatlıyı..
MaşaAllah!!!
Canım babam da geçen yıl böbreğinden büyük bir ameliyat geçirmişti, biz gidememiştik işten dolayı ama uyanır uyanmaz hemen çocuklarım demiş,anneme aratmıştı "kızım ben iyiyim kardeşinle birbirinize sahip çıkın" demişti zar zor.. kıyamam...
Evlat olmak, torun olmak ayrı, ana olmak, baba olmak apayrı..
Allah  yokluklarını acılarını göstermesin inşaAllah..
Hayat işte ne yaparsak yapalım yokluklarını da gösteriyor bazen.. Kıymetli Yıldız ablama tekrar başsağlığı diliyorum...
ve sessiz okuyucularımdan yeni tanıştığım ve çabuk ısındığım sevgili Fatma Ablam' ın anneciğine de geçmişler olsun diyorum...
Allah acılar, hüzünler veriyor ama hayata bağlanacak bir parça da muhakak veriyor..Cümle hastalarımızın, müşkülde olanların Allah yar ve yardımcısı olsun diyorum..
Bugün sizler ile nefis bir börek paylaşacağım.. Dün çorbasını yaparken birazcık ayırdım, içine maydonozunu kattı ve marketten kıtlıktan çıkmış gibi beş paket birden aldığım İglo milföylerimi denedim:) Bu zamana kadar Kastamonuya gelmediği için tüm market sahiplerini kınadım:) İyiki varsın Migros:) Pamuk gibi, nefis kıvamlı milföyler.. Hepinize öneriyorum şiddetle.. Sırada diğer ürünleri var:)Hepsini deneyeceğim.. Meraklıyım bilirsiniz:)

Malzemeler:
10 yaprak iglo milföy
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
50 gr. kıyma
1 küçükbaş soğan
1 tutam maydonoz
Tuz, karabiber,salça, kırmızı toz biber
Sıvıyağ
Üzeri için;
1 yumurta sarısı
Çörekotu

Yapılışı:
Soğanlar yemeklik doğranıp sıvıyağda pembeleştirilir, kıyması, salçası ve baharatları ile birlikte kavrulur. En son maydonozu incecik kıyılıp eklnir ve soğutulur.
Yumuşamış olan milföy hamurları merdane ile çok az inceltilip içlerine birer çorba kaşığı iç malzemeden eklenip zarf şeklinde kapatılır.
Üzerlerine yumurta sarısı sürülüp, çörekotu serpilen börekler tepsiye sıralanıp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir..

Afiyet bal şeker olsun :)

42 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmm Bıcırığım birtanem böreğin enfes ellerine sağlık.Rabbim kimseye dert verip derman aratmasın
öperim bal yanaklardan...

Saglıklımutfak dedi ki...

Gerçekten diğer milföylerden çok farklı:) Ellerine sağlık ablacım:) öperim yanaklarından

Adsız dedi ki...

Fotoğraftan milföyün pamuk gibi olduğu anlaşılıyor:)Akşam yemeği vakti bu fotoğraf daha da iştah kabartıyor.Ellerine sağlık canım.

gulbahcesi dedi ki...

nefis görünüyor denizcim,ellerine sağlık!

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

Bu kez ilk yorumu ben yazıyorum :) Hızına yetişemiyorum Denizcim maşallah diyim. Et yemeyenlere harika bir börek olur bu ellerine sağlık sevgiler..

mutfagabuyrun dedi ki...

resime bakınca ilk kurduğum cümle vayyyyy oldu denizciğim.dediğim kadarda vara yanıbörek süper olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

Yeşim dedi ki...

canım ne güzel yazmışsın Rabbim kimseyi hastalıkla sınamasın.
milföy nefis.
ellerine sağlık.
sevgilerimle.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Denizcim harika bir börek olmus valla görüntü bitirdi beni,çok leziz olmustur...ellerine saglik canim. Sicacik sevgiler.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Harika olmuş canım. Ellerine sağlık. Afiyet olsun, sevgiler.

lezzet sarayı dedi ki...

Denizcim bu nasıl harika bir börek böyle.ellerine sağlık canım.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bizim evin uzaktaki kızı yine harikalar yaratmışsın ellerine sağlık tane tane dökülmüş mercimekler çok öpüyoruz seni Mügeciğim ile sevgiler bizden...

umutluhayat dedi ki...

denizciğim mercimekli tariflerin hepsine bayılıyorum.nefis olmuş böreğin ellerine sağlık.

yemekbiraşk dedi ki...

anne olmak ise bambaşka:) eline sağlık canım benim...
sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

canım puf puf bir börek olmuş ne güzel ellerine sağlık :)

Unknown dedi ki...

DENİZ!CİM BOMBA GİBİ BİR BÖREK YAPMIŞSIN.KIRMIZI MERCİMEK BESİN DEĞERİ ÇOK YÜKSEK BİR BAKLİYAT.
ELLERİNE SAĞLIK OLSUN.
SEVGİLERİMLE CANIM...

Limon çiçekleri dedi ki...

Güzel dileklerine bir içten Amin diyorum canımcım.Annenin babanın varlığı uzakta olsalar yetiyor.Allah eksik etmesin.bu arada böreğin görüntüsüde beni mesth etti.Ellerine yüreğine sağlık canım.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ah denizim ahhh,2 paket milföyüm var inan ki gidip iglo almam gerekecek:))
görüntü mmmmm

Unknown dedi ki...

mercimekli börek süper çok severim.. ben kreple yapmıştım bi kere nefis oldu :) ellerine sağlık denizim..

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık eminim harikadır böreğin görünüşünden belli sevgiler...

Unknown dedi ki...

Deniz'cim,Aminnn diyorum dilinden,yüreğinden damlayan duaların için öncelikle.
Çok haklısın,hayat!öyle yada böyle devam edip gidecek işte.

Böreğin harika,milföyle değil yufkayla yapıyorum ben.Mercimek yemeyen kızım bile severek yiyor.
Milföylede denemeliyim.

Ellerine sağlık canım benim afiyetler olsun.

Kocamannnn;

sevgilerimle...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

pamuk kalpli Denizim,Allah hepimizin yardımcısı olsun güzel dileklerine gönülden bir amin dedim
mercimek böreklere çok yakışıyor hele milföyle enfes olmuş
ellerine sağlık Denizim

çeşnici Handan dedi ki...

Denizciğim harika bir görüntü mercimeğe bayılırım hele börekte olursa nefis olur. Ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun.

Unknown dedi ki...

Canım gecenin yarısı fırsat bulup gezebiliyorum ben ama hiç iyi yapmıyorum yaaa:(((( Evdede atıştıracak birşeyde yok.uykuda tutmaz beni böyle..Çok güzel görünüyor bebeğim.
Ellerine sağlık.

lezzet sefasi dedi ki...

Deniz cim o guzle kalbindne neler dilemisin sen ,dualarin kabul olur insallah.Borek harika gorunuyor ellerien saglik.
Sevgiler canim
Sefa

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım nasıl güzel bir görüntü ...

Elelrne sağlık...

Nilgün dedi ki...

Böreğin görüntüsüne de bayıldım. Ne güzel resimlemişsin. Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Birtanem benim, tüm dualarina AMIN. Rabbim o gül yüzünü ve yüregini hic soldurmasin... Sevgilerimle, ellerine saglik canim kizim...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik tatlim! yine nefiss görünüyor, ye beni diyor :)

sicacik sevgilerimle.. mutlu kal..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Denizcim çok güzel olmuş:))
Ellerine sağlık
Pek katlı görünüyor:)
Aramıza hoşgeldin:)))))

Sevgilerimle

özlem dedi ki...

mercimekli böreğe baylırımmmm ellerine sağlık canım arkaaşım.

made in funda dedi ki...

eline sağlık canım.görüntü harika....

Narince dedi ki...

Mercimekli içli köfteyi de severim ben. Bir de Bodrum'da komşum gözleme yapmıştı, patatesli ama az da mercime kkoymuştu, hala tadını unutamam. Yaptım, aynı tadı bulamadım yine deniycem:))

rumma dedi ki...

Canım lezzetli ve çocuklar için vitamin deposu..:) ellerine sağlık ,sevgiler

Unknown dedi ki...

Ben de aldım iglo milföyden, dolapta bekliyor nasıl yapsam diye düşünüyordum. Nefis bir görüntü Deniz'cim, ellerine sağlık..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Mercimek milföye çok yakışmış tel tel milföyün içinde mercimekler tane tane muhteşem görünüyor ellerine sağlık Denizcim ellerine sağlık canım sevgiler

mutfakcini dedi ki...

Şöyyle elimi uzatıp mercimeklerden alasım geldi :)İglo milföyü denemyen bir ben kaldım sanırım.Almak şart oldu.Ellerine sağlık nefis görünüyor..sevgiler..

Unknown dedi ki...

DENİZCİM BİZ MANİSALIYIZ EŞİM KASTAMONUDA GÖREV İTİBARİ İLE BULUNUYOR.BÖREĞİN NEFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM. SANA BİRŞEY DANIŞACAKTIM FOTOĞRAF MAKİNANIN MARKASINI MAKİNA ALMAYI DÜŞÜNÜYORUMDA RESİMLER BÖYLE GÜZEL ÇIKINCA SORMADAN EDEMEDİM.
SEVGİLER CANIM...

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık tatlı kız,öpüyorum...

oktay usta dedi ki...

slm. http://oktayustayemektarifleri.biz
adresinde yemek tariflerinizi paylaşarak blogunuza sitemiz üzerinden de ziyaretçi alabilirsiniz.

http://oktayustayemektarifleri.biz/wp-login.php?action=register adresinden sitemize kayıt olup yazılarınızı gönderebilirsiniz. yazılarınızın hemen altına size ait blogunuzdaki aynı konuya ait adresi ekleyebilirsiniz. bu durumda tarifinizi beğenen ziyaretçilerimiz sizin sitenize de gelecek ve blogunuz aynı yazı ile 2 farklı yerden ziyaretçi almış olacaktır.
not: resimleri bizim sitemize yüklemeniz gerekmektedir.

Yazarlık için sitemize en az 15 kişi alacağız bu yazarlar arasında da belirli zamanlarda çam sakızı çoban armağanı ödüllerimiz olacaktır.
Bu yazı blogspot ve blogcu üzerinden açılmış yemek blogları sahiplerinden seçilmiş kişilere gönderilmektedir

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olmuş..

casminella dedi ki...

Hımmmm, harika ellerine sağlık...