3 Ocak 2011 Pazartesi

Terbiyeli Ispanak Çorbası

Merhabalar :)
soğuk ve kar yağışlı bir akşamdan kucak dolusu sevgiler tüm okuyucularıma, arkadaşlarıma, kardeş ve ablalarıma..
soğuktan yana bir şikayetim yok benim çok şükür mevsimin gereğini yaşıyoruz.. Tek dileğim Allah müşkülde olanlara çare versin..
İçiniz sımsıcacık bir çorba ile ısınsın istemezmisiniz okuldan, işten, dışarıdan eve geldiğinizde..
Çocukluğumda annem hep çorbasını hazır ederdi sobalı evimizin odasında.. Okuldan gelince hemen sarılırdı bana buz gibi olmuş ellerimi ovuşturarak ısıtırdı,sıcak su hazır ederdi elimi yüzümü yıkamak için, elbiselerimde hazır beklerdi sıcacık, sonra çorba içirirdi içine ekmek doğrayıp, sobanın arkasına masayı hazırlardı ders çalışayım diye televizyonun sesini iyice kısardı örgüsünü örerken sadece görüntüleri izlerdi, akşamları ayakkabılarımı ve paltomu çamurlu sokakların çamurundan temizleyip sobanın arkasına koyardı okula giderken sıcacık giyeyim diye..Kardeşimle beraber uyumayı çok severdim yine sobanın yanındaki kanepeye açardı yatağımızı sımsıcacık uyuturdu bizi..
İşte bir tas çorba der geçeriz ya bende çorbaların öyküsü böyle.. Çocuk aklıma böyle yer etmiş..Şimdi ben de aynı hayaller içerisindeyim.. Belki bir gün benimde elleri soğuktan üşümüş bir yavrum olur da çorbasını hazır ederim.. Ama şuanki önceliğim annem, babam ve kardeşim onlar bensiz bir yere gittilerse muhakkak sıcak çorbalarını hazır ediyorum döndüklerinde evde içleri ısınsın diye..
İçinizi ısıtacak çorbanız veya çorba pişireniniz eksik olmasın başınızdan..
Bugünkü çorbamın tarifi Sevgili Aylinciğimden.. Bloğunda gördüğümde çok beğendiğim nefis bir çorba bu denediğimde çok çok beğenildi defalarca yaptım:) Tek fark ise Aylinciğim ıspanak kökleri ile yapmış bu çorbayı ben yapraklarını kullandım.. Aylinciğimin tarifi burada.. Benim penceremden olanını aşağıda veriyorum:)

Malzemeler:
1 adet havuç
250 gr. ıspanak
3 çorba kaşığı sıvıyağ
1 iri diş sarmısak
3 su bardağı su
1 çay kaşığı tuz
Terbiye İçin:
1 adet yumurta sarısı
3 çorba kaşığı yoğurt
1,5 çorba kaşığı un
yarım çay bardağı su
yarım limon suyu
Üzeri için:
Tereyağ
kırmızı toz biber

Yapılışı:
Küçük bir tencerede sıvıyağ ve rendelenmiş havuçlar sotelenir. İnce ince doğranmış ıspanaklar ve rendelenmiş sarmısak da tencereye eklenip biraz sotelendikten sonra üç su bardağı suyu eklenip ıspanak ve havuçlar pişinceye kadar orta ateşte kaynatılır.
Terbiyesi için; verilen malzemeler derin bir kasede çırpılıp, bir kepçe çorba suyundan eklnip alıştırılır ve hızlıca karıştırılarak tüm karışım çorbaya eklenir. Tzu kontrolü yapılıp bir iki taşım daha kayntılan çorba sıcacık servis hazırdır.
İsteğe bağlı olarak üzerine tereyağı yakışılıp kırmızı toz biber serpilebilir..

Afiyet bal şeker olsun :)

39 yorum:

Swotpisces dedi ki...

eminim çok güzel olmuştur, elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Denizcim işte anne olmak böyle birşey inşallah Allah sana de dediğin gibi nasip etsin eminim çok ama çok iyi bir anne olursun ellerine sağlık

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nefis olmuş. Ellerine sağlık Deniz'im. Çorba yapanlarında, yaptıklarında bol olsun :) Sevgiler kucak dolusu.

Hayattan Azıcık dedi ki...

2 Ocak - 2 Subat tarihleri arasinda yapacagim ``Ben Buldum`` etkinligime davetlisiniz..

Hepimiz mutfağımız da bir sürü tarif uretiyoruz. Bir etkinlik yapma fikri benim sürekli bir şeyler üretme isteğim ile başladı. Sizlerden de kendi tariflerinizi gondermenizi bekliyorum. Bol katilimli olur umuyorum.

Sevgiyle Kalin...

Özgen dedi ki...

Merhaba Deniz ellerine sağlık,Çorban güzel olmuş ben bunu sütlü olarak blendırdan geçirip yapıyorum o da lezzetli oluyor sevgiler canım...

Özgen dedi ki...

Bu arada yazın çok dokunaklı ben de anneciğimi hatırladım...

umutluhayat dedi ki...

sıcacık mis gibni bir çorbayı hiçbirşeye değişmem.lellerine sağlık denizccim,nefis görünüyor.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Denizciğim banada çocukluğumu hatırlattın annemde sobanın yanında kıyafetlerimizi ısıtırdı ayakkabılarımızı akşamdan sobanın arkasına koyardı ..Anneler nasıl sevecen ise kızlarıda öyle sende öyle olacaksın eminim çorban sıcacık görüntü harika ellerine sağlık canım çok öpüyoruz Müge ile seni sevgiler bizden...

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

güzel hayaller, eksik olmasın... çorba harikadır, çorba candır! ben de çorbasız yapamam - terbiyelisi de şahane olur! ohhh soğuk havalarda afiyet şeker olsun!

Sezsel by Sezgi dedi ki...

yıne harıka yıne harıka :D kokusu buraya kadar geldı :)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

inşallah dileğin gerçekleşir,senin harika bir anne olacağına eminim
çorba nefis bu soğuklarda yapıp içilmeli
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik bu karli günlerde corba olmassa olmaz .Degisik nefis bir corba hazirlamissin afiyetler olsun .Sevgiler canim ayrica saglik ,huzur lu bir yil diliyorum öptüm.

Unknown dedi ki...

Benim annem çalıştığı için böyle okuldan dönüşlerde beni bekleyen sıcak çorbam olmadı ama ben şimdi çocuklarıma evde çorbayı eksit etmiyorum.
Allah sanada sıcak çorbalar yapabileceğin kuzular nasip etsin.
Ellerine sağlık
Sevgiler.

ZUHAL dedi ki...

Ne güzel bir öykü bu şirinem.Ellerine sağlık .İleride sen de yavruna aynı sevgiyle çorbalar içir inşallah.Çok öptüm.
Bu aralar fazla yazamıyorum.Sipariş ve kurları zar zor yetiştirip hep babama bakıyorum.Babam hiç kalkamaz oldu.Hep bende yatıyor.Gece gündüz uykusu yok perişan.Biraz sonra ambulans gelicek ,tekrar hastaneye.Yazılarını ve dualarını ihmal etme ablacım.Sen çok temiz yüreklisin.

Unknown dedi ki...

Yazını okurken sanki birden kalkıp çorbayı yapasım geldi :) ellerine sağlık denizim..

Nilgün dedi ki...

Nasıl besleyici ve nasıl lezzetli olmuştur. Ellerine sağlık canım..

saniyesultan dedi ki...

sağlıklı bir çorba ellerine sağlık..

Yeşim dedi ki...

Canım inşallah sende tadarsın annelik duygusunu eminim çokta iyi bir anne olursun.
Bu çorbayı görünce içim cızz etti.Rahmetli babacığım çok severdi.
Birgün annemden bu çorbayı istemiş evdede ıspanak yok bahçeden ot toplayıp pişirttirmiş ıspanak gibi olmadı ama idare eder demiş.Hep aklıma gelir bu çorbayı görünce biraz hüzünlenirim.
Ellerine sağlık canım.
sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok besleyici bir çorba olmuş denizciğim.ellerine sağlık.öpüyorum.

Birsel ve İrem dedi ki...

Ispanak olduğu için kızım sevmez ama ilk fırsatta deneyeceğim. Çok nefis görünüyor, eline sağlık. Etkinlik için gönderdiğin pasta için de çoook teşekkür ederim, iyi ki varsın:))
2011 yılının senin için unutulmaz güzellikte bir yıl olmasını diliyorum.
Sevgiler.

Banu dedi ki...

Canım merhaba:)) Negüzel girmişsin yeniyıla bembeyaz karın üzerinde kırmızı nar taneleri harika bir görüntüdür öyle... Denizcim çorba nefis olmuş ellerine sağlık... Benimde çocukluğum aklıma geldi:)) Sevgilerimle öptüm:)

Adsız dedi ki...

ohh sıcacık nefis görünüyor ellerine sağlık canım

sarımutfak-hande dedi ki...

hem lezzet hem şifa deposu olmuş bu canım ellerine sağlık harika görünüyor
sanada mutlu bir yıl dilerim sevgiler

mintinin dünyası dedi ki...

denizim günaydın
ellerine sağlık bal kaymağım.
enfes görünüyor ve de sağlıklı.
sevgiler

pınar dedi ki...

tarifi aldım,deneyeceğim.

Saglıklımutfak dedi ki...

Bu sene ıspanağı yemek şeklinde yemekten hiç keyif almıyorum. farklı şeyler istiyor canım. normalde yaptığım ıspanak çorbasından farklı buda eline sağlık ablasının kuzusu:)

tub@ dedi ki...

minik sezoşuma yapıp içireyim bende inşallah bu güzel çorbayı :)

ellerine sağlık çilek kız :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

nım nım nımmmm..ellerine sağlık denizcim gerçekten güzel oluyor dimi :)Ne güzel artık her akşam mercimek ezogelin içmiyoruz yuppppiiiiyy:)

Ah benimde çocuklarım olsa bende çorba yapsam ah ne zaman ah ne zaman Denizim:))

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Tatlı Deniz'im,
Rabbim İnşallah sana da anneliği nasip eder, annenden gördüğün, öğrendiğin her şeyi kendi evlatlarına da uygularsın.
Bu arada;
Çorba misler gibi nefis olmuş, ellerine sağlık.

lezzet sarayı dedi ki...

Denizcim ne güzel anlatmışsın ellerine yüreğine sağlık çilek arkadaşım.

Gönülünce dedi ki...

Canım ne güzel anlatmısın öyle büyük zevk okudum...Bende şu an kızımın kursdan dönmesini sabırsızlıkla bekliyorum...Oda üşümüştür sarılıp ısıtmak ve içini bir kase çorbayla ısıtabilmek için...Ne çok yazdım kusura bakma canım...Ellerine emeklerine sağlık ...

Sıcacıkk sevgilerrr...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

çorba nefisss ,ellerine sağlık canım benimmmm:)))yeni yıl öpücüğünü de vereyim muck muck:)))

Tümay Öztürk dedi ki...

Bu havaların en sağlıklı çorbalarından biri herhalde:) ellerine sağlık canım:)

Adsız dedi ki...

olsaydı şöyle bir tas,sıcacık...elelrine sağlık denizim..

LEZZETİKRAM dedi ki...

canım çok çok nefis olmuş eline sağlık ;)

seda dedi ki...

Cok sagol canim. Bak ayni anda birbirimize yazdik:) Corban cok degisik. Hic yememistim. Bir ara denicem. Sevgiler...

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

canım çorban enfes görünüyor.ellerine sağlık. malum çorbalar şu soğuk günlerin vazgeçilmezi..hediyeleri de beğenmene çok sevindim.renk konusunda emin olamadım inşallah uymuştur. iyi günlerde kullan canım.çalıştığım için bu hafta gündüz evde olamıyorum o nedenle evde kimse olmuyor.görüşmek dileğiyle iyi akşamlar.sevgiler.

deniz dedi ki...

Ellerine sağlık ,deneyeceğim bu tarifi.

Sevgiler

(Uzun zamandır izleyicin olan ama farketmediğin adaşın Deniz:)

çeşnici Handan dedi ki...

Denizciğim çok iyi bir anne olacağın şimdiden belli. Çocukların çok şanslı olacaklar. Allah o günleri de gösterecek. Çorban harika olmuş ellerine sağlık canım.