27 Ocak 2011 Perşembe

Zeytinyağlı Karalahana Sarması


Merhabalar:)
Mübarek Perşembe' yi, mübarek Cuma' ya bağlayacağımız bu güzel gecede, semaya açılan tüm eller Allah tarafından boş çevrilmez,  dualarımız kabul, isteklerimiz makbul olur inşaAllah diyerek başlıyorum söze..
Nasılsınız a dostlar :)
Eski mahallemizde çok sevdiğim bir teyze vardı, bizi sokakta her görüşünde "ne yapıyorsunuz a kızlar?" derdi, biz gülüşürdük.." Edepli olun edepli derdi, çok gülüşmeyin kimse almaz sizi " derdi:)
Çocukluğunuza renk katan böyle insanlar olmuştur muhakkak, masumane tatlı birer anı olarak yer aldılar mazimizde..
Nerden esti böyle hemen cevaplayayım, efendim bugün içimdeki hamaratlık duyguları tavan yaptığından soğuk falan dinlemeden tüm evi elden geçirdim, özellikle de mutfağı:) Dolapları ince ince sildim, yerleştirdim, tozlanmış süs eşyalarını yıkadım kuruladım, bazı eşyaların yerini değiştirdim, aynı dolaplara hem yeni bir vizyon kazandırdım hem de temizlemiş oldum.. Ben bu işlerle meşgulken annem geldi yanıma ve "ne yaparsın a kız?" dedi :) Bir anda kocamannn bir kahkaha koptu ve annem "çok kikirdeme kimse almaz seni" dedi, o tatlı teyzeciği hatırladım.. Kulakları çınlasın..
Eskiler eskiler diyip duruyorum ama eski çok da eski değil benim için.. Çocukluğum çok uzakta değil.. O günlere ait olan birçok şey hala yerli yerinde orada..Oraların o halde olduğunu bilmek de huzur veriyor bana..
İşte böyle eskiler felan derken dedim ki şöyle, annelerin, ananelerin, teyzelerin ellerinden geleneksel lezzetimiz kendi adıma annemin yanında dizlerimi kırıp yer sofrasında oturup, sofra bezini belime kadar örttüğüm, ayaklarım uyuşsa da zevkle öğrenmeye çalıştığım ve artık kendi kendime rahat rahat yaptığım karalahana sarmasını paylaşayım sizlerle.. Kış mevsimindeyiz tam da zamanı :)
Buyrun afiyet olsun :)

Malzemeler:
4-5 adet kuru soğan
6 çorba kaşığı zeytinyağı
2 su bardağı pirinç
1 yemek kaşığı kuru nane
1-1,5 tatlı kaşığı karabiber
2 çay kaşığı tarçın
2 kesme şeker
yarım limonun suyu
kıyılmış maydanoz
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı kaynamış su
1 bağ kara lahana
Pişirme için:
çeyrek çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı kaynamış su

Yapılışı:
Kuru soğanlar yemeklik doğranıp zeytinyağında kavrulur.
Pirinçler yıkanıp soğana eklenir, az daha kavrulur. Sırası ile; nane, karabiber, tarçın, kesme şekerler, yarım limon suyu, kıyılmış maydonozlar eklenip karıştırılır. Tuzu ve suyu ilave edilip kısık ateşte pirinçler suyu çekene kadar demlendirilir.
Kara lahana yaprakları sıcak suda çok az haşlandıktan sonra tencerenin altına tabanı örtecek şekilde lahana yaprağı dizilir, Haşlanan karalahanalar boyutlarına göre tek veya ikiye bölünüp arasına iç malzeme eklenerek sarılır.
Sarma işlemi bittikten sonra dolmaların üzerine zeytinyağını gezdirip, üzerlerine yine lahana yaprağı döşeyip sıcağa dayanıklı bir tabak kapatılır ki fokurdama esnasında sarmalar zedelenmesin.. En son sıcak suyu gezdirilip tencerenin kapağı kapatılır ve pişmeye bırakılır...

Afiyet bal şeker olsunn :)

36 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

harika olur bu sarma denizciğim.biz üstüne yoğurtda döküyoruz.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

mintinin dünyası dedi ki...

hamarat denizim benim,
ne yapıyorsun a kızım benim:))
mazideki tatlı anılarını ne cici bir üslupla anlatmışsın aferin sana...
seni tüm yüreğimle tebrik ediyorum balım.çok maharetlisin.ellerine sağlık.yine nefis bir görüntü...

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Deniz'cigim,

O kadar cok severim ki, ellerine saglik, bir tencere biter :)

bu arada hanimi kaldiralim lutfen :)

Sevgi ve selamlar Texas'dan...

Saglıklımutfak dedi ki...

Hayatımda bir kere karalahana çorbası içme gafletinde bulundum yarabbim ne kadar acıydı. sonra öğrendim ki doğru şekilde pişirilmediğinden acı olmuş . sarmasınıda merak ediyordum deneyelim bakalım eline sağlık ablacım

SeneminYemekleri dedi ki...

ben hiç yapmadım zeytin yağlısnı daha dün etlisini yaptım bayılıyoruz karalahanaya denemek isterim bu tarifide eline sağlık harika gözüküyor :))

Özgen dedi ki...

Canım eline sağlık görüntüleri harika eminim tatları da öyledir.Çok hamaratsın vallahi seni alan yaşadı:)

Unknown dedi ki...

ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK SEVERİZ KARA LAHANAYI ETLİDE HARİKA OLUR.
SEVGİLERİMLE CANIM...

Unknown dedi ki...

Dolma çok güzel olmuş denizimm a kızım benim :) öperim..

lezzet sarayı dedi ki...

Denizcim mmmm ellerine sağlık şimdi olsada yesem şöyle bir iki.ellerine sağlık arkadaşım.

ebru dedi ki...

kalp kurabiye denizcik ellerine sağlık bende arkadaşımda yemiştim tadı değişik gelmişti bana pek alışkın olmayınca yoğurtla da güzel olursanırım...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Yazını okuyunca çok güldüm bizimde böyle bir komşumuz vardı nur içinde yatsınlar hepsi. Ellerine sağlık Kastamonuya geldiğimde kesin bu sarmadan istiyorum :)))Mügeciğim ile çok öpüyoruz seni...

Adsız dedi ki...

Bazen bir tek kelime bile insana maziyi hatırlatıyor değil mi?Böyle eski şeyler aklıma gelince yaşlanıyorum galiba diyorum ben:)Neyse Rabbim her anımızı ileride gülümseyerek hatırlayacağımız anılarla doldursun.Bu arada sarma da çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Hayırlı Cumalar.

pastacilaz dedi ki...

offf off en çok sevdiğim yemek bayılırım çok da güzel gözüküyor ellerine sağlık canım arkadaşım..:)

Beyaz Hanımeli dedi ki...

En sevdiğim yemeklerden biridir. Ellerine sağlık sevgili Deniz. Harika görünüyor. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Her zaman ki gibi çocukları uyutup gece blog gezmesine çıktım yine..
Gece yarısı tuturucam şimdi kara lahana sarması diye..

Nasıl güzel görünüyor nasıl offf !!!

Bu arada o temizlikten bende yapsam iyi olucak.Pasaklı oldun şu aralar.

Ellerine sağlık canım
Öpüyorum.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

BİZİM YÖREMİZDE TANINMAZ BİLİNMEZ KARALAHANA:( ÇOK ENDER SATILIR
AMA EGE OTLARI FAZLACA BULUNUR
ŞİFA OLSUN İNŞALLAH,HAYIRLI CUMALAR SEVGİLER

ZUHAL dedi ki...

Selam şirinem.Ne güzel olmuş lahana sarman.Çok marifetlisin öaaşallah.Seni çoook öpüyorum.

özlem dedi ki...

ay üzeri sarımsaklı yoğurtlu ne de güzel olur canım arkadaşım ellerine sağlık. hayırlı cumalar.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık kim sevmezki sarmayı...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Denizim karalahanadan çok temizlik olayına takıldım:)

içimde öyle bir temizlik aşkı varki çocuk dursada çılgınlar gibi temizlik yapsam diyorum

hep yarım kalıyor,içim daralıyor:(

ne mutlu sana

Pembe Tatlar dedi ki...

Sarmanın her çeşidini bayıla bayıla yerim etli olmadığı sürece:))

Ellerine sağlık canparem:D

sarkaç dedi ki...

Gülmek sana çok yakışıyordur, sen bakma eski adetlere, gülmeye devam et.
Karalahanayı merk ediyorum. Bulursam yapacağım .

Yeşim dedi ki...

canım nefis olmuş ellerindert görmesin.Sen kıkırdasanda alırlar tatlım senin gönlünün güzelliği yeter.Hayırlı cumalar olsun:)

NzlGl dedi ki...

Karalahanaya bayılırım
ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar
sevgiler

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Çok severim bizde yaparız ellerine sağlık denizcim çok güzel olmuş gerçekten..

yemekbiraşk dedi ki...

ah denizcim nereden bulayım ben şimdi karalahanayı allahtan aş erme durumları yok aman aman:)
nefis gözüküyor eline sağlık bebeğimmm...

Unknown dedi ki...

maaşallah sana ellerine sağlık ne güzel olmuştur yumuşak yumuşak

Unknown dedi ki...

Canım Bıcırığım hayırlı cumalar ak
şam misafirlere neler yaptın bak me
rak ediyor ablan:))Ellerine sağlık sarman harika kocaman öpüyorum.

Tümay Öztürk dedi ki...

Hımm annemlerde çok sık pişer kara lahana. Şu anda bende de var hatta dur ya ben acıktım yiyeyim biraz:) Ellerine sağlık cnaım nefis ve çok iştah açıcı duruyor. Pişerkenki kokusu dışında herşeyi süper kara lahananın. Ama pişerken tüm apartman bilir ki sende lahana var:)

Banu dedi ki...

Hayırlı cumalar Kalbim:)) Aman aman sarmalar nefis görünüyor ellerine sağlık. Bir tencere sarma yesem doymam ben:)) Afiyet şeker olsun günün bal gibi geçcin canım:))

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim ellerine saglik,her zaman ki gibi bunuda harika yapmissin Denizcim sahane görünüyor...öpüyorum seni tatlim,sicacik sevgiler.

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Sarması zahmetli olsa da her daim yapılacak bir lezzet...Çok güzel olmuşlar.
Ellerine sağlık..

casminella dedi ki...

Ellerine sağlık...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Denizim ben henüz karalahana dolması yapmadım ömrü hayatımda :)Annem yapar ben yerdim ..Geçen haftalarda ilk kez pazı dolması yaptım yapraktan çok beğendik eşimle sarmasıda kolay:)Buda aklımda olsun ellerine sağlık

lezzettabağı dedi ki...

Canım merhabalar, lahana dolması nefis görünüyor bunu sıcak sıcak yemeye bayılırım. senin de eller,ne sağlık. H bir önceki çorba da aynı nefasette görünüyor. görüşmek Bloğuna sevgiler bıraklıyorum.

Mimosa Café dedi ki...

konuşuyor sarmalar eline sağlık :)