31 Ocak 2011 Pazartesi

Soğuk Salatalar/Mezeler 2


Merhabalar:)
Zaten hava soğuk bir de ne bu soğuk salatalar?
Mantıklı bir soru :)
Lakin elimde o kadar çok biriktiler ki, her gördüğümü, kanımın ısındığını veya ezelden beri yaptığımız salataları yapıp yapıp fotoğraflıyorum :)
Bugünlerde hep bahsettiğim gibi değişik değişik denemeler de yapıyorum zaten, onlara da sıra gelecek elbette:)
Ama istedim ki bugün salatalarla devam edelim :)
Bu arada lapa lapa kar yağıyor iki gündür hiç durmadan:) Çok zevkli:) Evimiz sıcacık, sağlığımız çok şükür iyi, sessizliğinde huzur bulduğumuz köyümüz yaşanılası biryer:) Dün kar dinmişti pazardan gelirken biz, köyümüzün iki kilometre ilerisinde küçük bir baraj gölü var.. Önceki kışlarda yüzeyinin tamamı donardı ama dün gördüğümde yarısı donmuştu bakın nasıl da buz tutmuş :)


Şimdi sıra tariflerimizde;


HAVUÇLU-KARNIBAHARLI SALATA
Malzemeler:
2 adet havuç
Yarım haşlanmış karnabahar
300 gr. süzme yoğurt
2 diş sarmısak
1 çorba kaşığı tereyağ
Kırmızı pul biber
Tuz, karabiber


Yapılışı:
Havuçlar rendelenip zeytinyağında sotelenir, sotelendikten sonra derin bir kaba alınıp, üzerine ufacık doğranmış karnıbaharlar eklenir.
Sarmısaklar havanda dövülüp yoğurt ile karıştırılır ve sebzeli karışıma eklenip tuzu, karabiberi de verilerek harmanlanır.
En son tereyağı kızdırılıp, içinde pulbiber yakılır ve servis tabaklarına pay edilmiş salataların üzerine gezdirlip servis edilir..


Afiyet Bal Şeker Olsun :)


KANLICA MANTARI YOĞURTLAMASI
Malzemeler:
250 Gr. incecik kıyılmış kanlıca mantarı tuzlaması
250 gr. yoğurt
2 diş sarmısak
1 çay kaşığı sumak


Yapılışı:
Sarmısaklar havanda dövülüp yoğurt ile karıştırılır..İncecik kıyılmış mantar tuzlamaları da eklenip sumağı da serpiştirilerek harmanlanır.
Servis tabaklarına bölüştürülüp, servis edilir..


Afiyet Bal Şeker Olsun:)




SEMİZOTU SALATASI
Malzemeler:
Yarım bağ semizotu
1 tutam maydonoz
1 çay kaşığı sumak
Tuz
Sızma Zeytinyağı
300 gr. yoğurt
2 diş sarmısak


Yapılışı:
Semiz otları güzelce yıkanarak, elle parçalanır ve az zeytinyağında çok hafif soldurulur.
Sarmısaklar havanda dövülüp, yoğurtla karıştırılıp, semizotları, incecik kıyılmış maydonoz, tuz ve sumak eklenerek iyice harmanlanır. Servis tabaklarına pay edilen salatanın üzerine zeytinyağı gezdirilip servis edilir..


Afiyet bal şeker olsun:)

TAVUKLU-KAŞAR PEYNİRLİ-SEBZELİ MAKARNA SALATASI
Malzemeler:
Yarım paket burgu makana
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
1 adet havuç
1 adet kabak
1 adet patates
1 çay bardağı bezelye
2 adet haşlanmış tavuk budu
500 gr. süzme yoğurt
3 diş sarmısak
Tuz
Karabiber
Kırmızı toz biber


Yapılışı:
Makarna sıcak suda haşlanıp süzülür.
Havuç ve kabaklar rendelenip ayrı ayrı zeytinyağında sotelenir.
Patatesler de rendelenip bol sıvıyağda kızartılır.
Tavuk butları didiklenip hazır bekletilir.
Sarmısaklar havanda dövülüp, süzme yoğurtla karıştırılır ve karışıma sırası ile, havuçlar, kabaklar, patatesler, bezelyeler, tavuk etleri, tuz, karabiber, kırmızı toz biber ve kaşar peyniri rendesi eklenip karıştırılıp harmanlanır.
Servis tabaklarına paylaştırılıp, üzerlerine baharat serpilerek servis edilir..


Afiyet bal şeker olsun :)

32 yorum:

Unknown dedi ki...

Ne kadar şanslısın Denizcim ne kadar güzel bir yerde yaşıyorsun kıymetini bil biz bu sene sadece kuru ayz görüyoruz bakalım bu kadar yağışsız geçen bir kışın ardından nasıl bir yaz gelecek ellerine sağlık canım

AFRA NUR'CA dedi ki...

canım kanlıca mantarına bayılırım özellikle tereyağda kavurulanına Kastamonu'nun meşhur mantarı herkes bilmez ve cesaret edipte yiyemez ama ilkkez bu mantarı bu şekilde gördüm annemden derhal bir kavonoz kanlıca mantarı alıp denemek istiyorum ellerine sağlık...

yedirenk dedi ki...

Salatalarınız çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık.

Saglıklımutfak dedi ki...

oh akşam akşam gözüm gönlüm açıldı:) ellerine sağlık ablam

sarkaç dedi ki...

Aman Yarabbim, hepsi birbirinden nefis

Adsız dedi ki...

Yoğurtlu salatalara bayılırım. Hepsi de nefis görünüyorlar.Ellerine sağlık. Bu arada gölün manzarası da çok güzel.Tam fotoğraflık olmuş.Öyle bir yerde oturduğun için çok şanslısın.

mutfagabuyrun dedi ki...

karnıbaharla havuç birarada nekadar güzel yakışmış denizcim.bende deneyecem mutlaka.hepsi çok güzel olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Gülcan dedi ki...

canım maşallah döktürmüşün yine misafirler varken bakamdım olmadı.fotoğraflarda çok güzel .sevgler canım.

MERHABA dedi ki...

hepside çok güzel ellerinize sağlık zaten sofrada salata çeşitlerine bayılıyorum.

Unknown dedi ki...

Canım benim,ne güzel kareler kar manzarası içime işledi,salatalar mideme,favorim tavuklu-kaşarlı makarna salatası.Tam kızımın sevdiği malzemeler.Denerim mutlaka.
Ellerine sağlık.
Bizim yerimizede karla bir dans yap olurmu canım.
Öpüyorum kocaman.

sevgilerimle...

çeşnici Handan dedi ki...

Denizciğim yine döktürmüşsün gözlerim bayram etti. Hepsi birbirinden güzel olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

YELDA dedi ki...

hepsi birbirinden güzel, ellerine sağlık Deniz.. Sevgiler..

Avrupa'da yasam dedi ki...

salata soguk olabilir ama icine katilan sicak bir tutam sevgi ve tatli bir anlatim onu dünyanin en sicak menüsü haline getirir.Ellerine saglik,bebegim afiyet olsun,karnibahari bilmiyordum sayende ögrendim,deneyecegim.ve digerlerini de.. göl görüntüsü harika özlenildigi kadar yok mu simdi su memleket.öpüldün canim hoscakal,saglikla kal....

Unknown dedi ki...

Denizim bu salatalarin hepsi son derece lezzetli ve saglikli, ellerin dert görmesin... Öpüyorum seni birtanem...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Hilalciğimi bilemem ama ben Kastamonuya geldiğimde mantarlı olanı isterim:))))Denizim ellerine emeklerine sağlık canım mesajların içinde teşekkürler günümü haftamı aydınlattı çok öpüyoruz Müge ile sevgiler...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

hava ne kadar soğuk olsa da senin sıcacık yazıların,fotoğrafların ısıtmaya yetiyor
pamuk kalpli Denizim ben bu salataları her mevsim çok severim hele senin elinden daha da lezzetli olmuştur
bloguma bıraktığın yorum ve güzel sözlerin için teşekkür ederim

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Hepsi nefis olmuş Deniz'ciğim. Hava soğuk olsa bile ne güzel yakışır masalara bu lezzetler.O güzel ellerine sağlık. Sevgiler.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ay Denizcim ellerine saglik hepsi birbirinden harika öptüm sekercim.

lezzet sarayı dedi ki...

ham ham hum bunlar nefis salatalar ağzım sulandı sabah sabah ellerine sağlık canım arkadaşım.

Unknown dedi ki...

hepside birbirinden lezzetli gözüküyor.ellerine saglık.

Yeşim dedi ki...

of of hepsi nefis :)ellerine sağlık tatlım.
kar manzarasını bizi çatlatmak için mi koydun bakiyim:))))ama bugün burdada ince ince yağıyor.
sevgilerimle.

dokuzuncubulut dedi ki...

Salatanın mevsimi olur mu hiç Deniz'ciğim, her zaman seve seve yerim. Her biri ayrı lezzette olmuş, ellerine sağlık olsun.Ne güzel kar yağmış oralara, bayıldım. Ben sana bunları yazarken burada da ince ince kar atıştırıyor, artık çoğalıp tutar mı, sizin oralar gibi etrafımızı bembeyaz sarar mı bilemem:))
Sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Her salatan birbirinden güzel. Salata sevdalısı biri olarak her birine bayıldım.
Yaşadığın cennet mekanın footoğrafı da ayrı güzel. SEnin bu mutlu haline vurgunum. Bardağı dolu tarafından görmen ne güzel. Köyde yaşıyorum diye üzülen bir sürü genç insanın yanında bunun tadına varabilmene bu güzellikleri görebilmene çok seviniyorum.
SEvgiyle kal.

humeyra dedi ki...

En çok da kanlıca mantarı dikkatimi çekti. Nasıl birşey ola ki acep? Mantar ya güzeldir elbet, hiç çıkarı yok başka. Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Bıcırığım donuyorum çokk soğuk man
zaraya bittim.Mezeler desen muhte
şem o güzel ellerine sağlık kocaman
öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

hepsi şahane olmuş ellerine sağlık canımcım

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Bizim buralara daha kar düşmedi gölün görüntüsü içimizi açtı..
Salatalar çok güzel ellerinize sağlık..

yemekbiraşk dedi ki...

denizcim bu yaptıklarının bence mevsimi olmaz:) her daim yenir ve aranır gerçektende şölen gibi olmuşlar eline sağlık canım..

emine dedi ki...

Ne kadar disarisi soguk olursa olsun bunlara asla hayir denmez :D

Ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

DENİZ'CİM HARİKA SALATALAR CANIM.
ELLERİNE SAĞLIK.ÇOK HAFİF VE SAĞLIKLI OLMUŞ..
SEVGİLER...

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Kanlıca süpeerrr mantarların sultanıdır kanlıca :)) Denizcim bize de yolla lütfeeen .. Bu arada bende tavuklu salata arıyordum müthiş görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Bayıldım her bir fotoğrafına Deniz'ciğim..Çok şanslısın canım..Allah bozmasın ve ellerine sağlık..Öpücükler..