2 Ocak 2011 Pazar

Pizza Kurabiye

Merhabalar:)
Uzun ve çok renkli bir yılbaşı tatilinin ardından bloğuma ve dostlarıma kavuşmanın neşesi içerisindeyim:))
Yeni yıla nasıl girdiniz??
Biz çok komiktik.. Lapa lapa kar yağışı altında önce nar kırdık tanelerini etrafa uçurduk, sonra içeriden gelen ankara havası ile oynadık hem de ne oynama:) Diliyorum ki tüm yıl böyle gülerek oynayarak geçer:)
Pastama yaptığınız kıymetli yorumlardan ötürü çok çok teşekkür ediyorum:) İnanın zerresi kalmadı:) Şimdi tarifini vereceğiim kurabiyeleri de yılbaşı gecesi için hazırlamıştım.. Çam şekli olmasından belli sanırım:) Tam anlamıyla pizza kurabiye oldu çünkü içine domates rendesi, çörekotu vesaire ekledim.. Limonlu mahlepli kurabiye tarifimden yola çıktım ve ortaya bu kurabiyeler çıktı:) Çok lezzetli çok güzel bir kurabiye denemek isteyenlere tavsiyemdir..

Malzemeler:
125 gr. margarin
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Çeyrek çay bardağı üzüm sirkesi
3 çorba kaşığı yoğurt
1 çorba kaşığı limon suyu
1 domates rendesi
1 pk. susam-mahlep aromalı kabartma tozu
1 yumurta sarısı
1 çay kaşığı susam
1 çay kaşığı çörekotu
1 çay kaşığı fesleğen
1 çay kaşığı kırmızı toz biber
Yarım çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
4 su bardağı un
Üzeri için:Yumurta akı

Yapılışı:
Oda sıcaklığında margarin ufak ufak doğranıp sırası ile; sıvıyağ, sirke, yoğurt,limon suyu, domates rendesi, baharatlat ve yumurta sarısı eklenerek karıştırılıp en son un elenerek ilave edilir ve orta yumuşaklıkta bir hamur elde edene dek yoğrulur. Bu aşama da un takviyesi yapılabilir. Elde edilen hamur iki parçaya bölünüp merdane ile kurşun kalem kalınlığında açılır ve kalıplarla kesilerek oluşan kurabiyeleryağlı kağıt serili tpsiye sıralanıp üzerlerine yumurta akı sürülerek önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 20 dk. pişirilip ılınınca servis edilir..

Afiyet bal şeker olsunn :))

35 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

denizim tatlı arkadaşım.nice mutlu senelere o halde tatlışım.ne değişik bir yılbaşı gecesi yaşamışsınız öyle.birr sene boyunca ankara havaları coşkusunda geçer inşallah sizin için.kurbişlerine bayıldım.ellerine sağlık.tekrardan mutlu seneler balım.

mutfagabuyrun dedi ki...

kurabiyeler harika görünüyor denizciğim.ellerine sağlık.öpüyorum.

TATLI TUZLU dedi ki...

ay harikasin sekerim.Krakerini alirim ben hep ..simdi kurabiyesi hemen yapacagim tesekkürler ellerine saglik.sevgiler

etamincikizlar dedi ki...

ellerine sağlık çok nefis görünüyor. iyi seneler sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

ohhh sefanız olsun denizcim.inşallah tüm yıl boyunca güleceksiniz.kurabişlrer bayıldım,ellerine sağlık ...

ZUHAL dedi ki...

Mutlu yıllar Denizcim.Çok güzel bir yıl geçir inşallah ablacım.

Unknown dedi ki...

GÜZEL SAGLIKLI HUZUR DOLU BIR 2011 DILIYORUM CANIM ELLERINE SAGLIK ÖPTÜM:

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Nefissss.... Ellerine sağlık canım, 2011 de sana güzellikler diliyorum.

Tarif diyarı dedi ki...

Ellerine sağlık denizciğim çok farklı bir kurabiye olmuş eminim lezzetlidirde.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Tüm yılın böyle güle oynaya geçer inş denizcim.. kurabiyeleri aldım yarın sabah kahvaltıda yiyeyim tşkler :)

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Canım, ne güzel bir giriş yapmışsınız yeniyıla. İnşaallah bütün seneniz böyle geçer. Hepimizin harika geçsin inşaallah senesi. Kurabiyen nefis görünüyor. Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Deniz ne güzel biz daha kar göremedik:)
Kurabiyelerde kocaman pasta
gibi bitmiştir dimi:)
Ellerine sağlık canım

FERZAN dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık,sevgiler...

ebru dedi ki...

uff bu tuzlu kurabiyeler tam benlik içinde de yok yok hani ellerine sağlık tatlım. yeni yılında kutlu olsun...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

dilerim bütün sene aynı neşe içinde güle oynaya geçer:))
tam pizza olmuş ellerine sağlık Deniz

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Denizciğim her yılınız bir öncekinden çok daha güzel mutlu ve sağlıklı olsun. Ellerine sağlık senin yaptığın her şey birbirinden güzel. Çok öpüyoruz seni sevgiler bizden...

lezzet sefasi dedi ki...

Deniz cim harika olmus. senin adinada cok sevindim yil basian girisinizi.
Sevgiler canim
Sefa

Unknown dedi ki...

Bıcırık Prensesim ömrün boyunca her günün neşe ve mutluluk içinde geçsin
inşallah.Ellerine sağlık enfes oldukları görüntüsünden belli mutlu
haftalar diliyor kocaman kocaman öpüyorum...

Yeşim dedi ki...

Ellerine sağlık canım ,gerçekten bol aromalı bir kurabiye olmuş seviyorum ben böyle lezzetleri :)
sevgilerimle...

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık denizcim çok şahane olmuşlar demek içinde çörek otu var mmm...

Saglıklımutfak dedi ki...

pizza tadında:) süper. ellerine sağlık canım . yeni yıl karlar içinde girmek çok güzel bu şansa İstanbul'da nail olamadık . seneye farklı planlar yapma düşüncesindeyim:) öperim canım

Nilgün Komar dedi ki...

tarifi aldım deneyebilirsem haber veririm

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
yeni yıla neşeli ve sağlıklı girmene çok sevindim. Dilerim düğün telaşını da böyle altta yaptığın pasta güzelliğinde yaşarsın.
Ellerine sağlık. Pastana da, kurabiyene de bayıldım. Enfes görünüyorlar.Sevgiyle kal.

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

Çok hoş olmuş elinesağlık canım..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim benim ne hos kurabiyeler olmuslar becerikli arkadasim çok güzeller bol harçli bol lezzetli,ellerine saglik,sicacik sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Hani hazır pizza krakerler var ya.. O geldi aklıma çok severim :)
Şirin olmuş çam ağaçların Deniz'cim. Bu yıl sana ve hepimize kalbimizden geçenlerin gerçekleşeceği güzel bir yıl olsun.
Sevgiler canım..

Tümay Öztürk dedi ki...

Kurabiyeler resmen ye beni diyor canım. Ellerine sağlık:) Ayrıca o pastanın zerresinin bile kalmadığını tahmin ediyorum çünkü şahane duruyordu:)

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Her günün neşe ve mutlulukla geçsin denizcim,güzel temennilerin için de tşk ederim,kurabiyeye gelince sevdiğim lezzetlerden biridir bu tarz tuzlular ellerine sağlık...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım iyi yıllarr...Kurabiyeler çok güzel ellerine sağlık...seni kocaman kucaklayarak öpüyorum.....

sarkaç dedi ki...

Bayıldım buna, ellerine sağlık. Nice mutlu yıllara.
Bu arada ben pastanı kaçırmışım galiba, geçmişe bir bakayım.

Zehra Gürgen dedi ki...

Deniz harika bir giriş yapmışsın yeni yıla..bizde yalancı kar yağışı ile girdik ama Derin kar olduğunu sandı :) yazık kızıma karı tanımıyor ..
kurabiyeler harika görünüyor tadını tahmin ediyorum, kızım bayılır kesin deneyeceğim bunu.
eline sağlık canım

Adsız dedi ki...

canım yeme de yanında yat olmuş..nefisler..ben de deneyeceğim..:) yeni yılın hep böle güzel başlasın ve devam etsin..

sevimin sayfasi dedi ki...

denizcim, dilerim her günün neseli ve saglikli gecsin...
kurabiyelerin harika görünüyorlar
ellerine saglik canim

gulbahcesi dedi ki...

hmm nefis görünüyor! elline sağlık! :)
Yeni senede mutluluk ve sağlık diliyorum!

rosita vargas dedi ki...

Que lindos los arbolitos de navidad,son galletas muy ricas y sus ingredientes muy buenos,me quedo en tu blog cariños y muchs bendiciones.FELIZ AÑO NUEVO.