12 Ocak 2011 Çarşamba

Kabaklı Gözleme

Merhabalar sevgili dostlar:)
Dünkü yazıma yapmış olduğunuz tüm yorumlar için öncelikle teşekkür ederim..İyiki varsınız hepinizi çok seviyorumm:))
Birbirimizle bazen mutlu, bazen heyecanlı, bazen acı, bazen tatlı ama hep içimizden birşeyler paylaşmak gibisi yok.. İç dünyamızın kapıları peyderpey açılıyor yüreğimize dokunan herşeyi anlatabilmek, sorgulayabilmek, paylaşabilmek, öneri isteyebilmek çok güzel..Hep söylüyorum yine söyleyeceğim burada sizlerle olmak harika...
Bugün taa İsviçre-Cenevre' den aldığım bir mail beni çok mutlu etti..Sevgili Fatma Hanım beni sessizce takip ediyor ve çok beğeniyormuş..Ziyadsi ile mutlu oldum.. Sevgili Fatma Hanım' a ziyaretleri ve övgü dolu sözleri için çok teşekkür ediyorum.. Tabiiki diğer tüm sessiz takipçilerim ve sesli takipçilerime de sonsuz hürmet ve sevgilerimi sunuyorum...
Ve tarifim...
Bugün sizlerle dün görüp vurulduğum ve bugün hayata geçirip sıcağı sıcağına sizlerle paylaştığım bir tarifim var : ) Zira bugünkü misafirlerimiz de ziyadesi ile beğenip tarifini aldılar:)
Tarifimi sevgili arkadaşım Nilgün' den aldım...Kabaklı gözlemeler.. Tadı olağanüstü hatta kabak olduğu pek anlaşılmıyor bile diyebilirim ben ve komşularımız çok beğendik..Sizlere de öneriyorumm:)
Nilgün arkadaşımın diğer tariflerine ve bu tarifin orjinaline  buraya bakabilirsiniz...

Malzemeler:
5 adet orta boy rendelenmiş kabak
Yarım demet dereotu
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

Yapılışı:
Kabaklar rendelenip teflon bir tencerede üzerine biraz tuz eklenerek suyunu salıp çekene dek sotelenir. Ocaktan alınıp soğutulur..
Soğuyan kabak rendeleri derin bir kaba alınıp içerisine sıvıyağ, incecik doğranmış dereotu, karabiber eklenip karıştırılır ve zar azar un ilavesi ile yumuşak kıvamlı bir hamur elde edilir..
Hamurun üzerine nemli bir bez örtülüp yaklaşık 30 dk. dinlendirilir ve sonrasında bezecikler haline getirilip tatlı tabağı büyüklüğünde açılarak yağsız teflon tavada arkalı önlü pişirilir..
Sıcacık servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun : )

31 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık denizciğim.gözlemeler harika görünüyor.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Canım benim,lezzeti görüntüsünden belli,nefis olmuştur eminim.

Ellerine sağlık,uzanıp alabilseydim keşke:)

Kocaman kucaklıyorum tatlım,keyifli bir akşam diliyorum.

sevgilerimle...

Tümay Öztürk dedi ki...

Kabak ve dereotu ikilisine zaten bayılırım! Hele de bir gözlemenin içinde sıcacık yanında ayranla nefis:) ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

harika bir fikir!Nilgün hanımın ve senin elelrine sağlık canım benim..afiyet şeker olsun:)

Banu dedi ki...

Canım gözlemeler pamuk gibi gözüküyor ellerine sağlık... Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Ben bu tarife bayılırdım amma velakin eşim dereotu sevmiyor. Ben de o sevsin diye yemek yapar oldum :) Hiç sevmediğim kuru fasulyeyi pişiriyorum, bahanesi ile alışmaya başladım.
Misafirlere falan yaparım da belki birgün ben de yemiş olurum. 2 kişi birşey de bitiremez olduk. Hey gidi, baba evinde yaptım mı bitiverirdi. Şimdi çok olmasın diye tarifleri yarım ölçü bile değil çeyrek ölçü yapar oldum :)
Ellerine sağlık. Şu tarifi birileri yapsa da ben yesem...

casminella dedi ki...

Ne kadar güzel. Ellerine sağlık. Bir şey merak ettim kabartma tozu falan koyulmuyor mu?

umutluhayat dedi ki...

ayyy ben buna deli olurum.annem çok yapar ve biz adına sıkma deriz,yani bizim buralarda vede mersin yöresinde sıkma denir.canım nasıl çekti anlatamam nefis olmuş nefis.ellerine sağlık marifeli,güzel çilek kız.

lezzet sarayı dedi ki...

denizcim gereöten de çok güzel olmuş bu gözlemeler .canım ellerine sağlık.canım çekti gece gece.....

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Harika, iştah açıcı duruyor. Ellerine sağlık canım. Afiyetler olsun. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Kabağıda severim gözlemeyide.
ellerine sağlık Deniz'cim.
sevgiler

Unknown dedi ki...

Denizcim ellerine sağlık sen bu hızla gidersen hayırlısı ile evlenince eşini yüz kilo yaparsın

Baharcicegi dedi ki...

Canim demek bahar gelini olacaksin yakin olsakta senin gibi güzel kizimizin dügününde bizde olsak
kabakli gözlemenin kokusu sanki buraya geldi mis gibi ellerine saglik

Nehir Butik Pasta dedi ki...

pamuk kalpli Denizim inşallah daha güzel haberler alacağız senden
gözlemeler harika bu şekilde yapmak aklıma gelmemişti
ellerine sağlık

orece dedi ki...

denizim ellerine sağlık denemedim ama tez denerim bende. canım purdan inince tam karşıda beni ev keşke haberim olsadıydı hemen gelirdim

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bu sabah kahvaltıda uzun zamandır ananemin gözleme yapmadığı aklıma geldi ve canım çok istedi:)

E artık sana gelirim gözleme yemeye:))

Ellerine sağlık portakal şekerlemem:)

Unknown dedi ki...

Canim afiyetler olsun .Hayirli bir aksam diliyorum öptüm.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bu saatte hem okudum hem yutkundum canım ellerine sağlık çok öpüyoruz seni...

Nilgün dedi ki...

Sevgili Deniz kabaklı gözlemeleri beğenmene çok sevindim. Seninkilerde harika olmuş ellerine sağlık...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Kabağın tadını içinde merak ettim doğrusu.
Sevgiyle kal.

yemekbiraşk dedi ki...

hımmm olsada yesek dedirtiyor yani:) afiyetler olsun canım komşu oturmasıyla nede lezzetli olmuştur:)
sevgiler canım

Sevil Şahin dedi ki...

hımm nefis olmuş canım ellerine sağlık
derya abla içinde çok ama çok mutlu oldum ..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canimcim ellerine saglik,süper gözüküyor valla, kabakli hiç denemedim hos bir tarif ve paylasim olmus...SEVGILERLE.

Pembe Tatlar dedi ki...

Şekerim elelrine sağlık:)
Birini aldım gidiyorum:D

saniyesultan dedi ki...

çok iştah açıçı.ellerine sağlık canım.

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Kabaklı gözleme hiç yemedim eminim çok güzeldir ellerine sağlık olsun denizcim...

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık tatlı kız,bende isteremmm :)kocaman öpücükler üfledim sana :)

nesrin dedi ki...

Ellerinize saglik. Harika olmus. sevgiler...

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

A a ben bunu görmemiştim. Süper fikir ellerine sağlık canım öpüyorum sevgilerimle..

Cafe Pepela dedi ki...

Fıstığım ellerine sağlık!..
Neler kaçırmışım ben ya,dövcem kendimi,hatta litfen döv beni :)
Kabaklı gözlemelere,bol köpüklü ayranla dalasım geldi.

Reyhani dedi ki...

Ellerinize sağlık çoooook harika görünüyorlar...ayyy şimdi olsa ne güzel yenirrr :))