30 Ocak 2011 Pazar

Tulum Peynirli,Deniz'ce Napolitene Soslu Makarna


Merhabalar...
Sevgili dostlarım, mutlu geçirdiğinizi ümid ettiğim bir pazar gününün ardından merhabalar kocamann kocamaaannn sevgiler, selamlar, hürmetler benden size..
Size danıştığım diyabet tarifleri vakası ne çok geri dönüşe sebep oldu anlatamam.. Aldığım mailler meğer bu konuda ne sıkıntılıymışız onu kanıtladı bana..
Bir iki tarif denedim haftasonu en kısa vakitte "Diyabetik Tarifler" kategorisini oluşturacağım..
Allah korusun cümlemizi bu hastalıktan ama yine de var işte ne yapalım...
Canım babacığım tansiyonunu 22 ye çıkartmakla çok korkuttu ama çok şükür şimdi iyi..Sağlıklı beslenmeye devam ediyoruz, ve herkesten isteğim çocuklarınıza ve kendinize çok dikkat ediniz, sağlıklı besleniniz...
Bugün ise domatesli makarnalara olan aşkımın depreştiği bir günde hazırladığım nefis domatesli ve peynirli bir tarif paylaşcağım sizlere, biliyorum hepiniz çok seviyorsunuz makaranyı:) Bu tarifimi de sevmeniz dileklerimle :)
Cümleten mutlu haftalar :)


Malzemeler:
1 paket fiyonk makarna
1,5 lt. sıcak su
Tuz
Sıvıyağ
125 gr. tulum peyniri
Napolitene Sos İçin:
1,5 su bardağı domates rendesi (kışlık hazırlanmışlardan kullandım)
1 adet soğan
1 diş sarmısak
1 tatlı kaşığı fesleğen
1 çay kaşığı kekik
Kırmızı Toz biber
kara biber
Tuz

Yapılışı:
Makarna, sıcak suya tuz ve sıvıyağ eklenerek yaklaşık 8 dk. haşlanıp süzülür.
Sos için; Soğan yemeklik doğranıp, az sıvıyağda pembeleştirilir. İnce kıyılmış sarmısak, domates rendesi, tuz, karabiber ve fesleğen eklenip pişirilir.
Haşlanmış makarna eritilmiş fakat yakılmamış tereyağında kavrulup, içine rendelenmiş tulum peyniri eklenir ve harmanlanır. 
Peynirli makarna karışımı pişen domatesli harçla da harmanlanıp sıcak servis edilir.. 

Afiyet bal şeker olsun:)

36 yorum:

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım.babacığına çok geçmiş olsun.tansiyon ihmale gelmez.dikkat edin amcama.sevgiler.

casminella dedi ki...

Deniz'ciğim babana çok çok geçmiş olsun.

Diyabetik tarifler çok ilgi çekecektir.

Ellerine sağlık. Sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

geçmiş olsun canım.aman dikkat edin.bende babamı tansiyondan kaybetmiştim.tansiyonda en önemlisi tuz.tuzsuz yemek herzaman sağlıklı.makarnada süper olmuş buarada.öpüyorum seni canım.

yemekbiraşk dedi ki...

denizcim çok geçmiş olsun... makarnan ise harika olmuş tam benlik...
sevgilerimle..

sarkaç dedi ki...

Deniz'ciğim, bazı şeyleri kaçımışım galiba. Babanın rahatsızlığını şimdi duydum. Çok geçmiş olsun, yiyeceklerine ve ilaçlarına senin dikkat edeceğini biliyorum. Aman O da kendini sıkıntılara kaptırmasın.
Makarnan çok güzel, ellerine sağlık. Hep ziyafet çekiyorsun bize.

lezzet sarayı dedi ki...

Denizcim makarna sevilmez mi?helede böyle içine sevgi katlmış bir makarna!!!ellerine sağlık makarna biz de her gün olsa yenir.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

hastalıkla mücadele ik başlarda zor olsada,
kısa zamanda gereken çarelerle yoluna oturabiliyor denizciğim.
bu sağlıklı beslenme HEPİNİZE çok iyi gelecek bencede.
Ayrıca fesleğen ve sarımsak makarnada Favorim..
afiyetle canım

Unknown dedi ki...

Denizcim babacığına çok geçmiş olsun.. Tansiyon ve şeker rahatsızlığı gerçekten önemli.. Kimseye yaşatmasın Allah bu hastalıkları.. makarnamız pek güzel ona diyecek lafım yok :) ellerine sağlık..

Verónica Cava Blanco dedi ki...

acabo de conocer tu blog y me ha gustado muchisimo, espero que tambien quieras visitar el mio y te guste un beso

MUTFAKISTAN dedi ki...

GECMIS OLSUN CANIM
MAKARNA COK GUZEL OLMUS ELINE SAGLIK HELE SOSU SUPER
SEVGILER

susamcorekotuFeriha dedi ki...

denizimm,bugün mesajın beni öyle mutlu ettiki:)))))))))))))))) çooook hastaydım 2 gündür sürekli yatıyordum:(, ara sıra msj yolla bari bana ilaç niyetine
bak şimdi bu saatte makarna pişirmeye gidiyoruz ikimizde(tek başına pişiremediği için:)görünce canım istedi günlerdir yemek yiyemiyorum iştahsızım ya şifa olur inşallah
sevgiyle muhabbetle kalın canım

YELDA dedi ki...

Süper olmuş makarnan, makarna delisi bir oğlum var bayılacak. Hımm biraz ceviz içide eklenirse de güzel olur sanırım makarnaya çok yakıştırırım ama soğuk salatasına daha iyi olur sanırım. Ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Makarnayi kim sevmez tatlim? Ellerines aglik nefis olmus. tulum peynirine bayilirim zaten. Amcayada çok geçmis olsun

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Makarna çekti canım şimdi gece gece napcazzzz :) Nefis görünüyor Deniz'im. Ellerine sağlık canım. Babana tekrar geçmiş olsun. Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Denizciğim babana çok geçmişler olsun canım.Aman tuza çok dikkat edin. Makarnan harika olmuş mis gibi görünüyor ellerine sağlık canım. Güzel bir hafta dilerim.

AFRA NUR'CA dedi ki...

ellerine sağlık hariika insanın yiyesi geliyor doğrusu önceden makarna yiyemezdim midem kalkardı ama evlendikten sonra acaip tiryakisi oldu bunuda denemk isterim doğrusu...

lezzet sefasi dedi ki...

Deniz cim nefis bir makarna olmus ellerien saglik
Sevgiler
Sefa

YeMeK vAkTi dedi ki...

Deniz :)hani nerde çorbaya yaptığım yorum neden yayınlanmamış hı?

Diyabetik tarifler kategorisi çok iyi fikir zira buna ihtiyacı olan çok insan var..

Makarna mmm bayılırım böyle bol malzemeli makarnalara

neslice tarifler dedi ki...

Denizcan, babana çok geçmiş olsun. Tansiyon hem stresle hem de beslenme ile alakalı. Aman dikkat edin canım.
Makarnaya diyecek sözüm yok. Her yaptığın gibi harika görünüyor.

MERHABA dedi ki...

Rabbim babanıza şifa versin.Tansiyon ve şeker gerçekten hayatı olumsuz etkileyen rahatsızlıklar ama dikkat edilerek önlenebilir.
Makarna tek kelime ile harika ...Sevgilerimle

Saglıklımutfak dedi ki...

Ablam canım benim . Pazar gün ki enerjik mesajın için çok teşekkür ederim. Bazı işlerimden dolayı cevap vermeye zamanım olmadı lütfen kusura bakma. makarna süper ellerine sağlık çok öperim seni

Unknown dedi ki...

Denizcigim, babacigina cok gecmis olsun, ama eminim senin sayende cok kisa bir sürede eski sagligina kavusacaktir.... Ne mutlu ona, senin gibi bir pirlantasi oldugu icin.... Sevgilerimle, ellerine saglik...

Tümay Öztürk dedi ki...

tam öğle saati oldu mu şimdi bu:) Ellerine sağlık tabaktaki makarnanın sanki sıcaklığını hissettim burdan yemin ederim:)

Sevil Şahin dedi ki...

kuşum ellerine sağlık enfes olmuş enfes..

Unknown dedi ki...

Canım Bıcırığım hani bana makarna enfes olmuş ellerine sağlık kocaman
öpüyorum.

vintageduygular dedi ki...

Canım babana çok çok geçmiş olsun. Tarif harika, mutlaka deneyeceğim.Ellerine sağlık.Güzel bir hafta diliyoru.

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler..

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor denizcim denemek isterim ellerine sağlık sevgiler..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim babana tekrardan geçmis olsun dikkat edin aman,makarnanda harika nefis bir görüntü ellerine saglik canim,afiyetler olsun. Sisacik sevgiler.

Tijen dedi ki...

Sevgili Deniz,
Diyabet için doktorlar diyet önerisi veriyordur eminim ama olabildiğince tatlılardan, beyazlatılmış tahıllardan yapılmış yiyeceklerden uzak durması gerekir. Sonuçta pekmez de tatlı bir şey. Belki babanız için stevia daha uygun olur.

karamel mutfak dedi ki...

denizcim tarif harika heleki ben gibi makarna canavarlari icin.babaniza acil sifalar diliyorum benim babamda yillardir ayni hastalikla mucadele ediyor rabbim acil sifalar versin.selamlar

Unknown dedi ki...

Canım babacığına çok geçmişler olsun.Sevindim şimdi daha iyi olmasına...

Eşim tam bir makarna canavarıdır.Hergün yapsam yer.
Çokkk güzel görünüyor canım benim.
Öpüyorum.

tub@ dedi ki...

ver makarna canavarı tuba'ya geri çekil hemen :)) ellerine sağlık deniz'cim bende dün domates soslu makarna yapmıştım :)

öpüyorum

Adsız dedi ki...

babacığına acil şifalar diliyorum canım benim..çok geçmiş olsun..

LEZZETİKRAM dedi ki...

elllerine sağlık ,canım çekti şimdi ,geçmiş olsun ayrıca Denizcim

Nilgün dedi ki...

Canım yavrum babana üzüldüm. Makarnanın her çeşidine bayılırım, ellerine sağlık, iyi haftalar..