5 Ocak 2011 Çarşamba

Fırında Karnıbahar


Merhabalar sevgili dostlarım, ablalarım, kardeşlerim, kıymetli okuyucularımmm:)
Bugün mutluyum evet..
Çünkü editörün başına geçmeden evvel Derya Ablam ile konuştum çok şüküe eşi iyi, bilinci açık, yemek yemesine izin veriliyor yarın birtakım tetkikler uygulanıp tedavisine devam edilecekmiş.. Pamuk ablamın sesi bugün çok daha iyiydi.. Çok şükür diyorumm.. Yaradan sesimizi duydu, eşini ablacığıma bağışladı..
İnsan başına gelmeden anlamıyor ya bazı şeyleri dilerim ki bizler onlardan olmayız.. Birçok şey hayatın gerçeği ama acı ama tatlı lakin herşeyin farkında olmalı ve buna göre yaşamalıyız.. Lisedeki bir öğretmenim hayat felsefeniz şu söz üzerine olsun demişti bizlere; "Hiç ölmeyecekmiş gibi çalışın, bir dakika sonra ölecekmiş gibi ibadet edin" Ne kadar doğrus bir söz değil mi? Kesinlikle öyle.. Bazı insanlar kişilerin hayatlarına bir yön bulabilmeleri için çıkıyor diye düşünüyorum zira bu sözü söyleyen öğretmenim öyle bir insandır..
Hep birlikte olmanın verdiği güveni ve içimizdeki özveriyi hiç kaybetmememiz temennisi ile bugünkü tarifime geçmek istiyorum..
Soğukların yeni başladığı zamanlarda yapmıştım bu yemeği sonrasında da defalarca yaptım ve sizlerle de paylaşmak istedim.. Ufak dokunuşlar ile basit ve klasik bir yemeklerimizden olan karnıbahar yemeğini renklendirebilir damaklarınızda hafif ve nefis bir tat bırakabiliriz:)
Nasıl mı?
Buyrun o zaman;

Malzemeler:
1 adet orta büyüklükte karnıbahar
Haşlamak için sıcak su
4-5 damla limon suyu
Tuz
Kıymalı Harç için:
200 gr. orta yağlı kıyma
1 adet kuru soğan
1 adet domates (ben melemenlik yaptıklarımızdan kullandım)
Tuz, karabiber
1,5 su bardağı sıcak su
100 gr tereyağ
Üzeri için:
Rendelenmiş kaşar peyniri ve kırmızı toz biber

Yapılışı:
Öncelikle karnıbahar parçalara bölünüp yıkandıktan sonra bir tencerede üzerini geçecek kadar su ve tuz ile haşlanır. Haşlama esnasında limon suyu damlatılır ki kokusu ortadan kalksın.
Haşlanan karnıbaharlar süzülür ve fırın kabına muntazam şekilde yerleştirilir.
Kıymalı harç için; soğan yemeklik doğranıp tereyağda sotelenir ve üzerine kıyması eklenip kavrulur, kıymalar suyunu çektikten sonra domatesler, tuz ve baharatları eklenip iyice kavrulup suyu verilir ve bir iki taşım kaynatılıp elde edilen harç karnıbaharların üzerine gezdirilir..
Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 15 dakika pişirilip üzerine rendelenmiş kaşar peyniri ve kırmızı toz biber serpilen karnıbaharlar beş dakika daha fırınlanıp, sıcacık servis edilir..
Afiyet bal şeker olsun :))

42 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Ellerine sağlık ablacım süper olmuş:)

Unknown dedi ki...

Çok sevindim canım verdiğin habere. çok şükür ki iyi bir haber aldık sayende..
Ellerine sağlık pamuk şekerim. karnıbaharı pek severim:) Öpüyorum...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok şükür sesini duyduğumda içim rahatladı. Rabbim şifalar versin amcamıza ve tüm hastalara.

Ellerine sağlık canım, bayılırım karnıbaharın her türlüsüne..

gulbahcesi dedi ki...

eline sağlık! nefis görünüyor :) ben de yeni yaptım, 2 kişi olunca 2 günde anca bitirebildik :)

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Karnıbaharlı tarifleri çok seviyorum güzel bir tarif ellerine sağlık olsun denizcim..

mutfagabuyrun dedi ki...

denizciğim çok sevindim canım.deryanın kalbi o kadar temizki ALLAHım bütün duaları kabul etti.konuşursan geçmiş olsun dileklerimi iletirmisin canım.öpüyorum.

lezzet sarayı dedi ki...

Denizcim çok doğru bir söz.bu arada karnıbahar çok harika olmuş ellerine sağlık.

Tarif diyarı dedi ki...

Hıııım ellerine sağlık denizciğim nefis
Karnıbaharın yemeğinide kızartmasınıda çoook severim tekrar ellerine sağlık.Sevgiler

casminella dedi ki...

Ellerine sağlık...

Deryayla ilgili haberleri ilettiğin için teşekkürler, yoksa hiç haberimiz olmayacaktı, Allah şifa versin eşine...

Unknown dedi ki...

Hep mutlu ol/olalım inşallah hep birlikte..
Derya ablamız için çok sevindim..Rabbim tüm hastalara acil şifalar versin..
Öğretmeninin hayat felsefenizi üzerine kurmanızı söylediği hadis-i şerife göre yaşamış olsak,hayatı dolu dolu,her anın hakkını vererek ve de yaşadıklarımızın da hesabını rahatlıkla verebilecek şekilde yaşarız aslında..Ve ne kadar güzel olur..
Böylesine güzel ve hayata ışık tutan sözleri sık sık hatırlamakta çok fayda var..
Hatırlatanlardan Rabbimiz razı olsun..
Karnabahar fırın da çok güzel,her zamanki gibi :)
sevgiyle..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ellerine sağlık Deniz'ciğim. Harika olmuş. Afiyet bal şeker olsun canım. Sevgiler.

İnci Yemek dedi ki...

Denizim mesajını aldım canım:)çok teşekkür ederim beni de unutmadığın için:)biz burada kocaman bir aile olduk diye düşünüyorum sevincimizi,kederimizi paylaşıyoruz destek olmalıyız birbirimize elimizden geldiği kadar..
karnıbahar dün bizde de vardı:))
fırında değil,ben buharda haşladım çok nefis oldu fakat fotoğrafı beğenmedim:)ne de güzel fotoğraflamışsın canım:)ellerine emeklerine sağlık.Ben de fırında bir deneyeyim bakalım güzel fikir aslında.
çok öpüyorum tatlım...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Denizcim güzel haberi aldım içim rahatladı
çok şükür
inşallah daha da iyi olacak
senin ellerinden çıkan her lezzet ayrı güzel
ellerine sağlık

yemekbiraşk dedi ki...

walla blogdaşların gazetesi oldu bu kalbişkurabiye:) çok sevindim çok sağol canım..
graten de nefis olmuş eline sağlık bebeğimm...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Denizciğim bende Deryayla görüştüm çok şükür eşi daha iyi dahada iyi olacak eminim. Karnıbaharı bende bu şekilde yağıyorum arasına haşlarken havuçta koyuyorum bazen üzerine beşamel sosta yapıyorum hepsi çok güzel ellerine sağlık canım öpüyoruz seni...

Disalce dedi ki...

burdan duydum bende şimdi..çok geçmiş olsun deryacığıma....Allahım acil şifalar versin eşine...:(

ne mutlu sizin gibi dostları kardeşleri var...

Gülcan dedi ki...

canım benim paylaştığın söze şiddetle katılıyorum. evet erdal abi çok iyi konuştum.sesi morali gayet iyi geliyordu. derya ablamızda öyle tabi. onu çok iyi anlıyorum babamda 2 sene önce beyin kanaması geçirmişti canım sevgilerimle kocaman öpück bırakıyorum sana.

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Bende fırında karnıbahar yapacaktım kaç gündür aklımda bu tarifi deniyeyim inş. ellerine sağlık sevgilerimle canım..

Fatoş Öztürk dedi ki...

Doğru söze ne denir.Ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor. Karnıbaharı sadece haşlayarak bile yerim.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Çilekçim ellerine sağlık nefis görünüyor Derya için hepimiz dua ediyoruz Eşine hayırlı şifalar versin Allah

sarkaç dedi ki...

Güzel haberler mutlu etti beni. İnşaallah kısa sürede evine çıkar.
Eline sağlık, ne muhteşem olmuş bu karnıbahar.

pastacilaz dedi ki...

Çok sevindim hiç tanımasam bile çok üzülmüştüm şimdi çok sevindim inşallah dahada iyi olur...:)

Banu dedi ki...

Canım merhaba:) Deryacımdan bugün gelen msj bende sevindim iyimiş eşi bunlan geçmiş olsun diyorum...
Seninde ellerine sağlık nefis olmuş sevgilerimle...

çeşnici Handan dedi ki...

Karnabaharı her türlü severim ama bu şekli favorimdir. Nefis olmuş ellerine sağlık canım.

lezzet sefasi dedi ki...

De niz oncelikle cok tesekkur ederim Derya dan iyi haberlerle geldigin icin
Yemek icnde ayrica cokkk tesekkurler, Ellerien saglik
Sevgiler
Sefa

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK LEZZETLİ OLUYOR BÖYLE...

Şehnaz dedi ki...

denizcim çok beğendim..iyi fikir..ellerine sağlık tatlım..

NzlGl dedi ki...

Eline sağlık çok iştah açıcı olmuş:)
sevgiler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Bendede kardeşi brokoli var fırına girince yemeklerin lezzeti bir başka güzel oluyor çokta sevdiğim sebzeler nefis görünüyor
ellerine sağlık canım SEVGİLER

Adsız dedi ki...

haftasonu mutfağa girince benim de bir sayfa dolusu tarif var aklımda karnıbaharla ilgili..en sevdiğim sebzelerden kesinlikle kıyma çok yakışıyor.ellerine sağlık denizim.bugün mail yazacağım inş.sana..

Hülya dedi ki...

Güzel habere sevindim canım, ellerine sağlık karnabaharlar nefis gözüküyolar! Sevgiler, Hülya

nuralp dedi ki...

Derya ablanın eşinin iyileşme haberini kendisinin msj dan aldım bende çok şükür. Allah kimseye sevdiklerini kaybettirerek taşımakta zorlanacağı acılar vermesin.
Deniz'cim karnıbahar yemeğini yiyorum ama çok severek değil. Çeşitli tariflerden denemelerim oldu ama en son bende buna benzer bir şekilde pişirince yiyebildim. Ben bunu kendim buldum sanıyordum demek benim dışımda yapanlarda varmış :) Ellerine sağlık...

Narince dedi ki...

Habere çok sevindim, Derya'ya sevgilerimi ilet canım. Aklım, kalbim onunla.

Unknown dedi ki...

Çok sevindim çok inşallah hayırlısyla geçicek bu günler.
Canım bizleride haberdar ettiğin için çok teşekkür ederim.

Karnıbahar nefisss görünüyor Deniz'cim nefiiis...
Oğlum pek sevmediği için bende şekilden şekle sokuyorum karnıbaharı,böylesinide bir denemeli.
Ellerine sağlık
Öpüyorum.

Tümay Öztürk dedi ki...

Çok güzel olmuş bu yemek. Ellerine sağlık gerçekten çünkü çok beğenirim bu şekilde karnabaharı:) Bende aradım az önce Derya ablayı ulaşamadım. Çok sevindim iyi haberlere. BEnim babamda yıllar önce aynı şekilde rahatsızlanmıştı çok şükür çok iyi şimdi. Ya Deniz keşke İstanbulda olsaydın:( Görüşürdük hep:(

mintinin dünyası dedi ki...

canısı derya abladan güzel haberler verdiğin için allah razı olsun senden.
o çilek yanaklarını çok öpüyorum.
karnıbahar çok güzel görünüyor.
öpüldün...

umutluhayat dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis olmuş.bu arada fındık unu kekun değil canım,un gibi çekilmiş fındık.ben bimden aldım geçen gün.sevgiler.

tub@ dedi ki...

deniz'cim derya abla'nın eşiyle işgili postundan sonra kendisine hemen yırum bıraktım.haber verdiğin için teşekkürler.Rabbim hayırlı şifa versin inş.

karnıbaharın fırınlanmış haline bayılıyoruz bizde :) ellerine sağlık canımcım, öptüm :)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Ellerine saglik tatlim, cok nefis bir yemek olmus. Bende cok severim karnabahari, firinda olan ayri bir lezzetli oluyor gercekten.

Derya ablamizin esi hakkinda verdigin bilgi icin sagol, okudugumda cok uzulmustum gercekten. Zaman zaman aklima geldi acaba nasildir diye dusundum. Konusursan benden de cok selam soyle olurmu. AKlimiz duamiz hep onlarla!!

Unknown dedi ki...

Oğluşumun en sevdiği sebzedir karnabahar. Ben de sık sık yaparım. Çok nefis görünüyor Deniz'cim, ellerine sağlık.
Kuzinede mi pişti böyle mis gibi?

Nilgün dedi ki...

Hastamızın durumuna sevindim. Daha iyi olacak inşallah. Karnıbahara gelince bu türlüsünü o kadar çok severim ki ne zamandır yapmadım hatırlattığın için teşekkürler..

Özgen dedi ki...

Merhaba Deniz ellerine sağlık karnıbaharın her türlüsünü çok severim.Bu arada sevgili Deryanın biraz daha iyi olmasın çok sevimdim.Allah acil şifalar versin sevgiler...