9 Ocak 2011 Pazar

Balkabaklı Rulo Truff (Ben Buldum) ve Hediyelerim:)

Merhabalar sevgili dostlar..
Buz gibi bir ayaz var bu gece.. Hep diyorum birkez daha diyeceğim Allah müşkülde olanlara çare versin.. Sıcak bir yuvadan, bir tas çorbadan, gülenyüzden, merhametten mahrum bırakmasın..
Size bir evvelki yazımda demiştim ya hayatta bazen şaşırtıcı ve sevindiri durumlarda peyda oluyor diye.. Cuma günü elime ulaşan bir paket beni hem sevindirdi, hem hüzünlendirdi, hem de umutlandırdı.. Paket canım Derya Ablam' dan geliyordu... Eşi rahatsızlanmadan bir gün önce kargoya verilmişti..İnanamadım... Aradım meşgule atmıştı sonra da telefonu kapalıydı..Paketten çıkanlar beni öyle bir gözyaşı seline boğdu ki anlatamam.. Sebebi; malum ki büyük şehirlere nazaran küçük ve orta kesim bir şehirde yaşıyorum.. Memleketimden çok çok memnunum ama bazı şeyler ne yazıkki bulunamıyor..Bir defasında Derya Ablam ile konuşurken yapabileceği birşeyler olup olmayacağını sormuştu ben de karşılığını ödemek üzere cicili bicili bir runner ve masa örtüsü rica etmiştim.. "Bakacağım" demişti.. Çok yoğun da çalışıyor biliyorsunuz kısmet olmamıştı bir türlü.. Eşi hastahaneyken bile "işler yoluna girsin istediklerine bakacağım" diyordu şaşırmıştım "nasıl düşündün ablacım boşver" demiştim..Cuma günü de bu paketi alınca ne yapacağımı bilemedim mektubunda "düğün hediyesi düşünüyordum kalbim temizmiş ki sen rica ettin " yazıyordu O kadar sevindim o kadar sevindim ki anlatamam...Masa örtüsü ve runner ın yanına cici bir paket peçete, peçete mandalları ve buzdolabı süsleri de eklemiş ablacığım bir de hepsini bohça yapmış nasıl güzell nasıl anlatamam.. Çeyizime kaldırdım bu cicilerimi de..

İşte böyle canlarım.. Yarın veya Salı günü Derya ablacığımın kıymetli eşi ameliyata girecek çok zor ve riskli bir ameliyatmış dua ve temennim Allah abimizi ailesine bağışlasın inşaAllah...
Diğer hediyem de sevgili Ayla Abladan.. Yine Derya Ablamın önayak olduğu hediyeleşme etkinliğinde bana çıkan harika şeyler..Deri bir runner..Ben de öyle bir istemişim ki bir derken iki oldular..:)
ve tarifim.. Yılbaşı akşamı için hazırlamıştım elimde kalan kek parçaları, çok az kremşanti ile bir tabak kadar kabak tatlısını değerlendirmiştim..Tarifimi Ben Buldum diyorum ve sevgili arkadaşım Estergonyeşil' in Ben Buldum Etkinliğine yolluyorumm:)

Malzemeler:
200 gr. kabak tatlısı
Çırpılmış krem şanti
Büyük bir kase dolusu kek parçaları
1 pk. vanilyalı krem ole+2,5 su bardağı süt
Ceviz ve antepfıstığı kırıkları
Üzeri İçin: Hindistan cevizi

Yapılışı:
Kabak tatlıları patates ezicisi ile püre haline getirilir.
Kekler mini mini ufalanıp hazırlanmış kremole ile yoğrulur, elde edilen karışım alüminyum folyo üzerine bir parmak kalınlığında serilir. Üzerine çok ince bir tabaka halinde kremşanti sürülür.
Krem şanti tabakasının üzerine kabak tatlısı püresi sıvanıp ceviz ve fıstık parçaları serpilir ve dikkatlice rulo yapılır.
Rulonun her tarafı hindistan cevizi ile kaplanır ve büyük bir tabağa alınıp yaklaşık 3 saat buzdolabında dinlendirilir.
3 saatin sonunda iki parmak kalınlığında dilimlenen tatlı arkalı önlü hindistan cevizi ile mantolandıktan sonra servis tabağına dizilir ve servis anına kadar buzdolabında dinlendirilebilir..

Afiyet Bal Şeker Olsun..:)

46 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Eline sağlık ablacım süper gözüküyor. hediyelerini ise iyi günlerde kullan canım:)

umutluhayat dedi ki...

ahh ince fikirli arkadaşımız deryacım ne güzel şeyler göndermiş,güle güle kullan..inşallah kocasının ameliyatıda su gibi akar geçer,feraha çıkarlar.canım ellerine sağlık ne güzel bir tarif bulmuşsun.

mutfagabuyrun dedi ki...

hediyelerin çok güzel denizciğim.gülerek kullan.benım hediyeşerim gelmedı malesef.artıkta gelmez sanırım.üzüldüm ama.

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

iyi günlerde kullan canım.öptüm.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok güzel bulmuşsun :) Nefis görünüyor. Ellerine sağlık Deniz'ciğim.Afiyet olsun hepinize. Sevgiler.

Şengülce dedi ki...

Hediyelerini güle güle kullan kızım tatlın da nefis olmuş ellerine sağlık..sevgiler.

lezzet sarayı dedi ki...

Denizcim harika bir tarif olmuş ellerine sağlık.hediyelerin de çok güzel güle güle kullanmak nasip olmuş.

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık tatlı kız,kabak yemesemde elin değdiğinden güzel olmuştur :)
hediyelerini güle güle hoş sohbetli sofralarda kullan inş,öpüyorum :)

casminella dedi ki...

Derya arkadaşımızın eşine acil şifalar diliyorum, Allah onu ailesine bağışlasın.

Hediyelerini güle güle kullan.

Rulo truff da süper görünüyor, iyi ki bulmuşsun, ellerine sağlık...

Swotpisces dedi ki...

hepsi çok şık hediyelerinizin, güle güle kullanın. :)

Sezsel by Sezgi dedi ki...

balkabagını sevmeyen bırının yanı benım bıle agzım sulandı desem yalan olmaz :D enfes bır goruntuuu

Mutfak Havlusu dedi ki...

Şu sınavlar bittiği gibi bende cezerye tarzı birşey birde pasta birde muhallebiyle birşeyle ryapacağım balkabağı ile ama sınavlar bitmeli!
:)
ellerinize sağlık hem çok şık hem de leziz duruyorlar.

Şehnaz dedi ki...

sen yaparsın bilmezmiyim..ellerine sağlık..hediyelerinide güzel günlede kullan canım..

MUTFAKISTAN dedi ki...

HEDIYELERIN COK GUZEL IYI GUNLERDE KULLAN CANIM.
DERYANIN ESINE COK UZULDUM INSALLAH ALLAH AILESINE BAGISLAR
TATLIN SAHANE GORUNUYOR ELLERINE SAGLIK...SEVGILER

Unknown dedi ki...

Canim benim, Deryami yakin takipteyim, en son oglunun yazdigi postu okudum, dualarim onunla... Seni bu yüzden aramadim ama en kisa zamanda arayacagim, hem de senin sesini duymak istiyorum... Hediyelerini iyi günlerde kullan insallah, ayrica ellerine saglik diyor, öpüyorum seni yanaklarindan...

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,hediyelerin hayırlı olsun,öpüyorum.

ezginame dedi ki...

selamlar blogunuz çok güzel tariflerde harika ellerinize sağlık sevgiler....

vintageduygular dedi ki...

Derya hanımın eşine çok geçmiş olsun. Hediyelerini güle güle kullan. Bende cumartesi tariflerimde balkabaklı bir tarif vermiştim.Senin tarifin&resim inanılmaz lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.Benim minnoşla düzenimiz biraz daha otursun mutlaka deneyeceğim.Sevgiler ;)

Özgen dedi ki...

Merhaba canım tarifin harika bayılırım kabağa.Ayrıca Derya çok düşünceli bir insan, dualarımız onunla.İnşallah eşinin ameliyatı iyi geçer.Lütfen haberdar edin sevgiler...

LEZZETİKRAM dedi ki...

Denizcim ne güzelde bulmuşsun eline sağlık,güzel hediyelerini güzel günlerde kullanman dileğiyle canım ;)

José Manuel dedi ki...

Me encanta, la receta sensacional, me la apunto.

Saludos y feliz año

Nehir Butik Pasta dedi ki...

pamuk kalpli Denizciğim Allah gönlüne göre vermiş
inşallah Deryamızın eşi de sağlığına kavuşur
tatlı harika olmuş ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Denizim.. cicilerini güle güle kullan.. hepsi harika.. tatlında çok güzel.. gerçi balkabağını sevmiorum ama görüntü beni cezbetti :)

FERZAN dedi ki...

canım hediyelerini iyi günlerde kullan,hepside çok güzel,ben turufa bayıldım ellerine sağlık,sevgiler...

Tijen dedi ki...

Armağan almak ne güzel bir şey değil mi? Vermek de en az onun kadar güzel. Birini mutlu etmek...

Avrupa'da yasam dedi ki...

ah simdi sen beni de duygulandirdin.zaten bugünlerde bir hosluk var üstümde.aglayasim geliyor.Ne kadar gzel yürekli insanlarimiz var diye seviniyorum,bir taraftan da.Traifinde cok güzel olmus.Ruloyu yapabilirmiyim?bilmiyorum.O yüzden ben bu tarifin baska bir versiyonunu yapacagim.Ama cok güzel fikir.aklina saglik,ellerine saglik.saglikla kal güzel kiz,saglikla kalsin ailen ve sevdklerin...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Denizciğim hediyelerin çok güzelmiş iyi günlerde kullan canım sevgili deryanın eşine hepimiz çok üzüldük ALLAH acil şifalar versin inşallah ALLAHın izniyle atlatıp eski sağlığına, ailesine, sevdiklerine biran önce sağlıklı bir şekilde kavuşacak

dogada.blogspot.ru dedi ki...

bir tane büyük bir kabağım duruyor bu ara arkadaşlarda çok güzel kabakla yapılan tarifler görüyorum buda çok değişik ve güzel mutlaka denemek isterim pasta gibi olmuş ellerine sağlık canım sevgilerimle güzel bir hafta diliyorum canım

PAPATYA PRENSES dedi ki...

kabaklı lezzetleri çok severim. ben de geçen yıl tabakta kalan son kabakları truf yapımında kullanmış ama tarifini vermemiştim:)))

cicilerini güle güle kullan tatlım.
eminönüne geçtiğim alırım ben sana boya inşallah.

AFRA NUR'CA dedi ki...

çok değişik bir tatlıymış doğrusu ilkkez duydum doğrusu eminim çok lezzetlidirde ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Canım benim,
hediyelerini güzel mutlu günlerde kullan inşallah.

Lezzet nefis içinde benim sevdiğim bir çok şey var,ellerine sağlık.

Rabbim,dert verip derman aratmasın inşallah herşey yolunda gider Derya
ablanın eşi için sağlıkla döner yuvasına,
Zorrr çok zor bir durum.

Kocaman öpüyorum tatlım.

sevgilerimle...

çeşnici Handan dedi ki...

Canım hediyelerin çok güzel. Dünya tatlısı Deryacığım ne güzel şeyler seçmiş senin için.Hepsini güzel günlerde kullan. Deryacığımın eşinin de ameliyatı inşallah iyi geçer ve sağlığına kavuşur.Tatlın harika olmuş ellerine sağlık Denizciğim.

Nilgün dedi ki...

Tarifin çok hoşuma gitti, en kısa zamanda deneyeceğim çünkü kabaklı tariflere bayılıyorum. Ellerine sağlık canım..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım hediyelerini güle güle kullan herbiri birbirinden güzel...

Ellerine sağlık sen bulmuşun bende deneyeceğim:D

TATESAL dedi ki...

Harika bir lezzet yakalamışsın canım benim ellerine sağlık,Deryacığımın eşi için dua ediyorum inşallah rabbim şifa verecek....sevgiler...
unutmadan hediyelerini güle güle kullan çok beğendim...

yemekbiraşk dedi ki...

derya çok zevkliymiş masa örtüsü nefis:) başarılı bir ameliyat olur inşallah. truflarında süper olmuş canım ellerine sağlık..

mintinin dünyası dedi ki...

canım hediyelerini güle güle kullan.sağlıkla kendi evinde inşallah...deri runner a bayıldım bu arada.
allahım derya ablamızın eşine şifalar versin inşallah.tez zamanda sağlıkla evine geliversin.bal arkadaşım truff da çok afili.ellerine sağlık...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
öncelikle Allah Derya'nın eşine sağlık nasip etsin. Eşine ve ailesine bağışlasın.
Kİbar arkadaşımız bu kadar acının içinde bile ne güzel ve şık hediyeler seçmiş. Dilerim en güzel günlerde kullanırsın.
Yazının başında ki evsizler için ettiğin duaya da amin diyorum.
Ellerine sağlık. Kabak trufun çok güzel olmuş.
Sevgiyle kal.

ahsen58 dedi ki...

eline sağlık canım hediyelerinide güle güle kullan

özlem dedi ki...

ellerine sağlık canım süper iyiki bulmuşsun. mutlaka denemeliyim.

özlem dedi ki...

hediyeler süper güle güle iyi günlerde kullan canım.

Sevil Şahin dedi ki...

derya ablamın kalbi çok temiz bir okadarda güzeldirki bu kadar insanın duaları ile eminim eşi bu sınavı geçecek ben öyle umuyorum öyle istiyorum
Allaha öyle yalvarıyorum.Rabbim şifa versin İNŞALLAH..

canım cicilerinde çok ama çok güzel
tatlım onları kullanacağın günü senin kadar bende merakla bekliyorum..
Rabbim mutluluk içinde kullanmayı nasip etsin

Trufta şahane olmuş balım ellerine sağlık
afiyet bal olsun
Ayrıca son zamanlarda evimi satmakla ilgilendiğimden çok fazla ziyaret yapamıyorum affola
sevgiler

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Hediyelerin cok guzeller. Gule gule kullan...
Hasta kisiye Allah sifa versin. Insallah ameliyattan sonra cabucacik sagligina kavussun... (tum hastalara Rabbim derman versin...)
kabaga bayilirim. Cok guzel gorunuyor. Ellerine saglik...

Tümay Öztürk dedi ki...

Hediyelerine bayıldım canım. Biraz dışarı çıkmaya başlayınca benim de sana bir sürprizim olacak:) Güle güle kullan hepsini. Ayrıca tatlına ba bayıldım. Çok iyi bulmuşsun çok lezzetli duruyor. Ellerine sağlık...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım merhabalar; tarifin çok güzel ellerine sağlık, kendine iyi bak, sevgilerrrrrrr....öptüm.....

Hayattan Azıcık dedi ki...

Tarifi yayinladim katilim icin cok tesekkur ediyorum.