20 Ocak 2011 Perşembe

Ananaslı ve Kivili Komposto


Merhabalar sevgili dostlarım, izleyicilerim, sessiz takipçilerim, ablalarım, kardeşlerim:)
Pırıl pırıl deyim yerinde ise baharı müjdeleyen bir gün yaşadık bugün.. Kış aylarının ortasında olsak da günlerin ılık geçmesi doğayı uyandırıyor gibi ne dersiniz?
Ahh bir doğa uyansa da ben kendimi bahçelere atsam diyorum, çiçekleri ekeceğiz, sonra sebzeleri, ağaçları kireçleyeceğiz, sonra en mühimiii çileklerimiz olacakkk:)))
Rengarenk açan çiçekleri bir bir fotoğraflayıp sizleri mahrum bırakmayacağım:)
Ahhhh dedik bu kadar özlem dolu iken bahara bir de tropik bir tarif verelim:)
Şu fani ömrümde ilk kez ananas soydum ve tadına baktım:) Evett ilk kez..Babam arap ülkelerinde çok kaldığından pek haşır neşirmiş bu meyve ile markette ne zaman baksak yok iyi çıkmaz bu derdi nerden anladığı sorusuna da bir cevap vermezdi.. Geçenlerde Deniz sana müjde işte bu ananas süper dedi ve aldık:) Heyecanla Oktay ustadan öğrendiğim şekilde soydum kabuklarını ve genelde yavan olarak bahsedilen o meyve bal gibiyidi..
ve bir oturuşta yarısını yedik:) Kalanının yanına da Rize kivilerinden doğrayıp tropik bir meyvesuyu hazırladım:)
Sizlerle paylaşma günü bugündüüüürrrr :))
İşte tarifim..

Malzemeler:
1 adet ananas
5 adet kivi
1 su bardağı tozşeker (miktarını meyvelerin tadına göre azaltıp çoğaltabilirsiniz)
1,5 lt. su
1-2 damla limon suyu

Yapılışı:
Ananas ve kiviler su dolu tencereye alınıp 1-2 damla limon damlatılarak pişirilir..
Meyveler piştikten sonra şekeri verilip bir iki taşım daha kaynatılan komposto ocaktan alınıp soğuduktan sonra servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun :)

35 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

tropikal komposto:) bizim evde de çok tüketilen seninde dediğin gibi bal gibi bir meyve:) eline sağlık canım..

Unknown dedi ki...

ŞİMDİ TATLI TALI İÇSEM ÇOK İHTİYACIM VAR ENERJİM DÜŞTÜ ZİRA

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

canım benim çilek kız,
ellerine sağlık işte snei böyle görmek istiyoruz.Dik, ayakta ,mutlu,
güzel yüreğin en güzel şeylere layık:))))

mutfagabuyrun dedi ki...

hiç denemedim ama harika görünüyor denizciğim.ellerine sağlık.öpüyorum.

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlıkcanım yaz aylarında ne kadar ferah bir içecek olur sevgiler...

Unknown dedi ki...

DENİZCİM CANIM ELLERİNE SAĞLIK İÇİM YANIYOR BUGÜN OLSADA SOĞUK SOĞUK İÇSEM DEDİM İNANKİ.
ÖPÜYORUM SEVGİLERİMLE

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bayıldım ne zamandır yapmak istiyorum ayrıca yandaki fotoğrafına bayıldım sen hiç değiştirme bu fotoğrafı Denizciğim çok harika sevgiler...

Avrupa'da yasam dedi ki...

üzüntülerinin gecmesine sevindim,ben de sana not birakmistim.bloguma gelirmisin diye.senin icin bir moral sarkisi eklemistim.birgün boyunca kaldi.sonra yildiz arkadsimizin annesi vefat etmis.onun ici yanarken blogumda vur patlasin yapamazdim.bende kaldirdim.neyse önemli olan senin iyi olman ,bahari anlatisin o kadar güzeldi ki.ben de genc kizligimi senin gibi yasadim.Bahcelerde,cicekle,böcekle,meyve ve sebzelerle.simdi cok özlüyorum.hoscakal denizcim,sevgiler ...

Unknown dedi ki...

Afiyetler olsun tatlim.... Sifa olsun sana... Bu arada yandaki resimin ne kadar tatli, masallah, ALlah nazarlardan saklasin seni.... Kocaman öpüyorum...

Saglıklımutfak dedi ki...

Ananas bayılırım. Hani limonu uzaktan görüp ağzı sulananlar vardır ya. bu durum bende kivide olur. :) Süper olmuş. ben genelde salat yapıyorum . Deniz bayılıyor:) eline sağlık ablacım.

Adsız dedi ki...

İlk defa bu ananas ve kividen yapılan bir komposto duyuyorum.Bu iki meyve güzel uyum sağlamış olmalı.Ellerinize sağlık Deniz Hanım.

pastacilaz dedi ki...

Denizcim çok tatlı bir içicek olmuş kokusuda mis gibidir kesin ellerine sağlık canım benim...:)

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık Denizcim nefis görünüyor...

MERHABA dedi ki...

komposto olarak daha önce içmemiştim değişik olmuş ellerinize sağlık...........

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Canım, harika görünüyor. Canım çekti bak, nolucak şimdi :) Ellerine sağlık tatlı şey. Afiyet bal şeker olsun hepinize. Sevgiler.

Çağla Yılmaz Bayar dedi ki...

Denizcim ellerine sağlık ama öyle bir kombinasyon yapmışsın ki içten içe güldüm:)Alerjim olan iki meyve:D Bılemıyorum ben bu kompostoyu ıcınce ne olurum.
Ama tahmin ediyorumki müthiştir!Ananasın şerbetiyle kivinin ekşiliği enfes olur!Bu arada İneboludan kivi geldi bize çok çok ekşi,normal mi?Kastamonda durumlar nasıl?

Unknown dedi ki...

sen yine yarısını yemişsin ben bi oturuşta bir ananası yiyorum :)) ellerine sağlık.. ben çok sevdim bu kivili ananaslı kompostoyu :)

saniyesultan dedi ki...

harika gözüküyor...tadıda eminim harikadır..

Yeşim dedi ki...

Çok değişik bir komposto olmuş ellerine sağlık canım.
Hayırlı cumalar.

Pembe Tatlar dedi ki...

Bitanecikim zaten ananas canavarıyım kivi ile birleşince hımmm ellerine sağlık...

Eya dedi ki...

Ananasi bende cok severim...alip evde birkacgün bekletince tadi daha bir güzel oluyor Denizcigim...ellerine saglik, sevgiler

zehra

Tarif diyarı dedi ki...

Ellerine sağlık denizciğim ananası çok severim:)) ama hiç kompostosunu yapmadım eminim kivi ile nefis olmuştur.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Harika görünüyor. Evet bende baharı bekleyenlerdenim.
Sevgiyle kal.

humeyra dedi ki...

Kividen komposto hiç aklıma gelmezdi :) Çok güzel fikir.
Şu sıra çiçeklere merak sardım, o yüzden bloglara uğramaz olmuştum. Eşimle birlikte salonumu çiçeklerle doldukduk. Benjaminimiz bitlendi, ona ilaç aradık falan :) Çocuk gibiler. Mandalina ağacı aldım. Üzerinde minik bi mandalinası var. Gelip gidip kızarıyor mu mandalinası diye kontrol ediyorum. Derken bloğa olan ilgim azalmıştı. Şu sıra canlandı yine. Yapıp yapıp çekerim inşallah tekrar.
Önce bir kivi yiyim. Kompostoyu görünce canım kivi istedi :)

nurseninhobileri dedi ki...

Ananasi cok severim, hele kompostosuna bayilirim. Ellerine saglik Denizcigim.Sevgiyle kal

Banu dedi ki...

Denizcim hayırlı cumalar:) Aman aman bu nefis bir tat olmuş ellerine sağlık bende arşivime aldım hemen hayel ettim pilavın yayında süper gider... Nakışlı limonata bardaklarında bardakların ucunada şöyle bir süs koyup sunmakda keyfe keyif katar... Sevgilerimle öptüm:))

KİZHATCE dedi ki...

mmm bayılırım ananasa :)eline sağlık tat kız...paylaşımın için tşkler,kendimi oralarda hissettim bir an,sanki çilek topluyormuşum gibi :) öpüyorum kuşum ....

Birsel ve İrem dedi ki...

Ananası konserve olarak alıp pastalarda kullandım ama tazesini cesaret edip alamadım:)) Ellerine, fikrine sağlık. Eminim kompostoya çok yakışmıştır. Afiyet olsun.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım benim afiyetler olsun.İlk kez yendiği zaman bizde "şifa niyetine" der bir kahkaha atar öle yeriz.Şifa olsun bebeğim.

Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

merhaba denizcigim (böyle hitap ettigim icin kizmiyorsun insallah)
böylesini hic denememistim eminim tadi muhtesemdir görüntü sahane ellerine saglik en kisa zamnda deneyecegim
sana hayirli cumalar dilerim
sevgilerimle
ugurbocegi1

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Denizcim helal olsun yani süpersin.. Ben çok komposto yaparım ama böyle şahanesi kivilisi ananaslısı aklıma gelmemişti.. Ellerin dert görmesin canımcım..

sarkaç dedi ki...

Bu foto, bu yazılar yüreğime yazın sıcaklığını getirdi.

Sevil Şahin dedi ki...

denizim ya canımda çekti of of
olsada şöyle hüpürdetsem heheheh

eldivenlerim dedi ki...

ananası çok severim, bu tam benlik;) enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım......

Adsız dedi ki...

iyi de nasıl soyuyoruz be denizim? ben de cesaret edemiyorum almaya o kadar para verip bi de iyi çıkmazsa bilmem artık:)
ama tadını da çok merak ettim kompostonun.
ellerine sağlık..şifa olsun..