21 Ocak 2011 Cuma

Velibah

Merhabalar sevgili dostlar :)
Bugün öğle vakti sevinçten kocamann bir çığlık attım..
Kargodan gelen kocaman paket bu çığlığın haklı kanıtı idi..
Paket, sevgili nişanlım tarafından özenle seçilmiş sipariş edilmiş birbirinden güzel ürünler içeriyordu.. Kalpli kek ve muffin kalıpları, çeşitli pasta şekerleri, kurabiye kalıpları, damla çikolatalar hepsini tek tek inceledim tekrar tekrar baktım..Çok güzeller çookk :))
Ürünleri fotoğraflamadım kullandıkça bu da o paketten çıkmıştı diyeceğim:) Ama kalp kalıpla ilk hedefim Havuçlu kek yapmak.. Seçilciğim çok güleceksin biliyorum "ıssız adam keki" yapacağımm :D Hahahah:)
Günlerinize gecelerinize bol neşe dolsun diyorum... Sepet sepet hepinize dağıtıyorum neşemi elimden geldiğince ..:)
Evet.. Baharı karşılayıp da bahçelere dökülene kadar bizler hafta sonlarımız hamurişleri ve yöresel ürünlerle geçecek ne yapalım:) Bahar gelince gelsin börtü böcek pozları:)
Bugün de sizlerle çok sevdiğim bir Çerkez Lezzeti olan Velibah' ı paylaşacağım.. Hakkında türlü rivayetler olan bu nefisss hamur işi mutfaklarımızda ve bizlerden olmuş vaziyette..Ama hala niye bu ismi aldığı bilinmiyormuş:)
Bu sebepten lezzetine önem vereceğiz bizde:))

Malzemeler:
Hamur için;
1 kg un
Yarım paket yaşmaya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
Yoğurmak için, ılık su
İçi İçin;
5-6 adet haşlanmış patates
1 adet kuru soğan
3 çorba kaşığı sıvıyağ-
Tuz
Kırmızı toz biber, karabiber, eser miktarda kimyon
Üzeri ve Arası için
TereyağYapılışı:
Un hamur yoğurma kabına alınıp tuz ile harmanlanır, ortası havuz şeklinde açılır, maya ve şeker eklenir.
Üzerine biraz ılık su dökülüp, maya kabarana kadar beklenir.
Azar azar ılık su ekleyerek, kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurulur ve elde edilen hamur bir sat kadar üzerine nemli bir bez örtülerek dinlendirilir.
İç malzeme için; haşlanmış patatesler ezilip, içine incecik kıyılmış soğanlar, tuz ve baharatlar eklenip karıştırılır.
Mayalana hamur bezelere ayrılıp her bir beze el yordamı ile açılır ve iç malzemeden paylaştırılıp bezelerin ağızları büzdürülür.
Büzdürülen kısımlar altta kalacak şekilde unlu bir tezgahta servis tabağı büyüklüğünde açılır, ortasına erimiş tereyağ gezdirilerek yarım ay şeklinde katlanır ve yağsız teflon tavada arkalı önlü pişirilir.
İsteğ göre üzeri de yağlanarak sıcak sıcak servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun :)

50 yorum:

Unknown dedi ki...

Fıstığım güle güle kullan:) Ne kadarda iyi etmiş nişanlın, geleceğe yatırım yapıyor akıllı çocuk:))
Ellerine sağlık cannikom. Bayılırım hamurişlerine.

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Merhabalar
Hamur işi deyince benim için akan sular duruyor o yüzden sayfana gelince inanki yutkundum çok da heveslendim
Ellerine sağlık görüntü böyleyse tadı kimbilir nasıldır?

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Öncelikle yeni malzemelerini güle güle, iyi günlerde kullan.
Velibahta çok güzel, nefis görünüyor, ellerine sağlık.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Nedfis olmuş nefis. Ellerine sağlık Deniz'im. Cicilerini de güle güle kullan :) Çok öpüyorum. Sevgiler.

yemekbiraşk dedi ki...

canım yeni cicilerini güle güle kullan:)
velibahlarda nefis gözüküyor.. seviyorummm işte hamur işini kim ne derse desin:)
sevgiler..

Limon çiçekleri dedi ki...

Neşen taa buralara sirayet etti canımcım!Allah devamını getirsin.Velibahıda biz kayseride çok yapardık,malum Çerkezler çoktur Kayseride..Ellerine sağlık nefis görünüyor..

Adsız dedi ki...

Bu tarifi yani Velibah'ı ilk defa duyuyorum ama çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.

Yaşamın Kimyası dedi ki...

Neşeni bana da saçtın denizcim bütün sepetleri ben topladım galiba:))İyi günlerde sende neşeyle kullan hediyelerini♥

Unknown dedi ki...

:)) Ah ne güzel,ne güzel :)
Şahane bir süpriz olmuş,nişanlının fikrine sağlık :)
Ne şirin tarifler hazırlayacaksın seyredip görücez artık :)
Velibah nefis gözüküyor,bana lavaşı anımsattı,sade yapılıp,içerisine tereyağ sürüp yemek de çok güzel olsa gerek .:)
Mutlu haftasonları diliyorum canım..
sevgilerimle..

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Sevinçlerin daim güzel hediyelerinle yapacağın nefis lezzetler için ellerin dert görmesin denizcim..

Hayattan Azıcık dedi ki...

Mutluluğun ve hediyelerin daim olsun canım :) Bende bu gün çok mutlu oldummm banada kocişim çok beğendiğim eşofmanları almış :) insan nasıl seviniyor süprizlere. Belli günler de aldığımız hediyeler bu kadar heyecanlandırmıyor gerçekten yaşasın süprizlerrrr.

Kuzuşummm öptüm seni.

Hayattan Azıcık dedi ki...

Tarif çok güzel kilo almayayım diye hamur işi yapmıyorum desem yeridir ama böyle güzellikleri gördükçede canım istiyor off of. :)

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık denizciğim.harika olmuş.hediyelerinide gülerek kullan.öpüyorum.

pastacilaz dedi ki...

çok tatlısın.. sevindiğine çok sevindim güle güle kullan hepsini..:))havuçlu kekinide bekliyorummm.:)))

Saglıklımutfak dedi ki...

Canım benim hepsini güle güle kullan:) İyi günlerde inşallah. resim ve tarifte nefiis:) ellerine sağlık

Özgen dedi ki...

Canım merhaba eline sağlık harika bir hamurişi.Bu tarifi biliyorum ama hiç denemedim muhakkak denemeliyim süper olmuş sevgiler...

Unknown dedi ki...

ıssız adam keki oldu kırk yıllık havuçlu kekin adı :)) velibah çok güzel bişiymiş ellerine sağlık denizim.. o güzelim sürpriz hediyelerinle kimbilir neler hazırlayacaksın bize bekliyorum :))

lezzet sarayı dedi ki...

Denizcim hediyelerini güle güle kullan .ellerine sağlık. hamurlar harika olmuş.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ayy okurken bile ağzım sulandı walla:) Ellerine sağlık canım. Bu arada facebook taki resmin çok tatlı:)

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Hmmm haftasonu yapmalı:)))

Ellerine sağlık Denizcim

Sevgiler

Adsız dedi ki...

of of ye beni diyor nasıl güzel görünüyor..ellerine sağlık denizim.aman da aman facebook resmi ne tatlı çıkmış öyle..
hediyelerini güle güle güzel günlerde kullan canım benim..etkinliğe katıldığın için çok teşekkür ediyorm.balpare tatlısı demek:) gülümsettin beni..
çok öpüyorum canım..hep böyle gülümse..ömrün boyunca..uzak olsun kederler hüzünler yakışmıyor zaten bu bloga..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

Deniz yeni cicilerini güle güle kullan ne güzel lezzetler yaparsın sen:)) merakla bekleyeceğim
bu hamur işini bizde yapıyoruz ama adını bilmiyordum ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Güzel günlerde kullan canım benim.

Sıcak sıcak çayımla harika olur bu velibah..
Ellerine sağlık canım
ÖPÜYORUM.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Bende fırından hamur aldırıp yapıyorum.Daha kısa zamanda hazır hale geliyor:)
Ee malum vaktim kısıtlı olunca kolayına kaçıyorum:((
Nişanlının gönderdiği hediyeleri iyi günlerde kullan canım.Velibah nefis görünüyor ellerine sağlık.Sevgiler...

LEZZETİKRAM dedi ki...

canım yeni kalıplarını iyi günlerde kullan ,tarif çok lezzetli eline sağlık,iyi hafta sonları

Yeşim dedi ki...

güle güle kullan canım cicilerini nişanlında işi biliyor yani güzel güzel kekler pastalar yaparsın sen şimdi:)
velibah nefis gözüküyor ilk defa duyuyorum bende.
ellerine sağlık canım.

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Güle güle kullan canım, eee güzel yemek yapanın hediyeside mutfakla ilgili oluyor tabi. Sevgiler...

Gizemli Tatlar dedi ki...

Allah neşeni daim etsin canım.Çok ilginç bu velibah ilk kez duyuyorum.Kayınvalidem çerkez ve süper yemekler yapar ama bunu hiç görmedim, yarın hemen soracağım.

mintinin dünyası dedi ki...

aferin damat beye.
seni mutlu etmenin yolllarını nasıl da biliyor dimi:))
güle gle kullan cicilerini.
bize de göster kullandıkça emi.
eline sağlık ayrıca.
sevgilerimle...

Minişin annesi dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık, döktürmüşsün yine..
Senin bloğunu takibe aldığımdan beri yayınladığın tariflerin fotoğraflarını görünce her seferinde iştahım kabarıyor :) Bu gidişle kilolarla başa çıkamayacağız ;)

NzlGl dedi ki...

Önce nişanlına brovo böyle ince olduğu için
Hepsini güle güle kullan denizciğim
merakla bekliyorum bunlarla vereceğin tarifleri
kolay gelsin canım

Sevil Şahin dedi ki...

Denizcim tatlım seni hep böyle mutlu görmek istiyorum rabbim güzündeki gülücükleeri daim etsin inş.
hediyelerini de iyi günlerde kullan
heyecanla paketin içindekileri merak ediyorum ..
hadi bakalım yap ıssız adam kekini :))

Aysegül dedi ki...

merhaba, tarifleriniz çok güzel ellerinize sağlık..
porselen demlik çay saati etkinliğinin ev sahibiyim katılırsanız sevinirim
sevgiler

http://merakiyidir.blogcu.com/

humeyra dedi ki...

Velibaha yorum yapmıcam.
Hediyeye yapıcam. Hediye daha çok ilgimi çekti çünkü.
Hoşuma gidiyor insanların birbirlerini sevmeleri. Film izlerken bile iyi ya da kötü karakterler olsun, birbirlerine kavuşsunlar diye bekleyerek izliyorum. Aşık insanın halleri işte :) Herkes sevsin, sevilsin, hediyeler gönderilsin. Filmlerin sonu mutlu bitsin.
Sevmek ayrı güzel, nişanlılık ayrı güzel, evlilik bir başka güzel :) İnşalah siz de evlenir daha da mutlu olursunuz :)

Unknown dedi ki...

Hımmm,hımmm olsada yesem şimdi,nefisss olmuş canım benim.
Ellerine sağlık.
Nişanlında seni nasıl mutlu etmesi gerektiğini öğrenmiş:)eminim ki çok leziz tatlar hazırlayıp birlikte afiyetle,muhabbetle yersiniz.
Hep böyle neşeyle,mutlulukla kalın,
Bir ömür boyu canım benim.

sevgilerimle...

Tarifkolik - Öznur dedi ki...

Hiç duymamıştım canım yemedimde sanırım ama çok lezzetli duruyor sende bizim gibi hamur işlerini seviyorsun :) Ellerine sağlık.. Hediyelerini de güle güle kullan..

Unknown dedi ki...

Canim benim... Güle güle kullan hediyelerini.... Nisanlin nazik bir cocukmus... Simdi daha bir gözüme girdi.... Alnindan öpüyorum onu... Sana da güzel denemeler diliyorum cicilerinle,,,, Ayrica da bu böreklerden bir tane aliyorum izninle... Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım hediyelerini güle güle kullan:))

Enişteye hella olsun nasılda biliyor nasıl gönül feth edeceğini:))

Velibah bizim çok sevdiğimiz bir hamur işidir canım elelrine sağlık...

aleyna dedi ki...

denizim güzel yorumun teşekkürler kardeşim.blogunu okudum .düğün nisandaymış. hayrrlı olur inşallah.herşey gönlünce olsun.velibahı bende yapmak istiyorum.mayalı lezzetleri severim.ellerine sağlık.bir tane olsaydı dürer yirdim yani.öptüm canım benimm

Narince dedi ki...

Bak ne çabuk geçmiş üzüntün. Hemen kaptırma kendini bi daha. Hedayelerini güle güle kullan güzelim.

Gönülünce dedi ki...

Senin böyle mutlu olduğunu bilmek ne güzel...Hediyelerini iyi günlerde sağlıkla kullan canımmmm...Sen neler yaratacaksın bu güzeliklerle bakalım...Güzel lezzetinde harika görünüyor ellerine sağlık...


Sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Denizciğim cicilerini güzel günlerde ağız tadı ile kullan.Velibah nefis görünüyor hamur işlerine hiç dayanamam. Ellerine sağlık afiyetler olsun canım.

Yelda Ergin Öztürk dedi ki...

Merhaba Deniz sanırım bir yemek blogu sahibi birisi için en güzel hediyeleri seçmiş nişanlın çok şanslısın :)) Her zaman daim olsun, ki bizde senin birbirinden güzel tariflerini alabilelim. Bu arada velibahta güzele benziyor denemem lazım bu aralar bende tuzlu şeylere merak saldım :))Tatlı krizine kadar tabi... Sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Nisanlin isini biliyor,simdiden sana mesajini vermis "ben evlenince cok pasta börek isterim diye" ama sen zaten yaparsin
Annemde cok yapardi ben hic deneedim ama lezzetini bildigim icin nefisss olmustur diyorum
öpüyorum denizcim pembe yanaklarindan

Banu dedi ki...

Kalbim günaydın:)) Aman aman hediyelerini iyi günlerde kullan keyifle arkadaşım. Erkekler de bu işlerden anlamaya başladı dimi bizim yanımızda olurda onlar bilmezmi yemek yapmayı yemek malzemelerini resim çekmeyiii... Canım velibah da nefis görünüyor ellerine sağlık... sevgilerimle kocaman öpücükler:))

Cafe Pepela dedi ki...

Deniz'im işte bu!
Hep böyle devam inşaAllah.
Nişanlı olduğumuz günler canlanıverdi gözümün önünde..
İyi ki yazmışsın bunu.
Ah o kargolar :)
Yeni oyuncaklarını güle güle kullan.Müstakbel eşinin de yüreğine sağlık.Oyy nasıl tatlılardır şimdi! :)
Mutlu pazarlar..

TATLI TUZLU dedi ki...

BEN HEP GÖZLEME YAPARKEN BU CESIDI DE YAPARIM:AMA ADINI SENDEN ÖGRENDIM:SEVGILER;NESEN DAIM OLSUN.HOSCAKAL SEVGILER

susamcorekotuFeriha dedi ki...

tatlım hediyelerine çok sevindim, kırık kalpler durağına:) gelen anlamlı ve blog sahibi için de servet misali malzemelerini iyi günlerde kullan ,senin sevginle neler neler çıkar ortaya:)))
sevginiz mutluluğunuz daim olsun

Damak Tadı dedi ki...

Hediyelerini güzel günlerde mutlulukla kullan canım..Nişanlın çok şanslıymış senin maharetli,güzel huylu,tatlı bir kıza sahip olduğu için..Sen her şeyin en güzeline layıksın tatlım..


Fotoğraf beni mest etti desem..)

ab-ı hayat dedi ki...

Uzun süredir denemek istediğim bir lezzet,ellerine sağlık.

Hediyelerini de güzel günlerde,mutlu paylaşımlarda kullanmanı dilerim...

sevgiler...