6 Kasım 2009 Cuma

Aşk Pastası ve 24. Yıl..

Ben bu yazımı 28 Eylül 2009 da yayınlamıştım blogcuda ama buraya taşındığım için burada böyle oldu:))Bugün çok güzel bir gün ayrıca ilginç bir gün:)) Sabah bir uyandık heryer bembeyaz lapa lapa kar yağıyor:))) Yılın ilk karı Erzuruma düştü diyor haberler amaaa Gümüşhaneye de düştü:)) Bana da malum oldu sanırım akşam dedim ki fotoğrafı sabah çekerim sabahta bir kalktık kar yağıyor dedim balkonda çekeyim kar yağarken:))
Ayrıca bugün anne ve babamın evlilik yıldönümü 24. yıllarını kutlayacaklar...:)
Malzemeler:
Pandispanya için:
4 adet yumurta
4 kahve fincanı şeker
4 kahve fincanı un
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilya
Krema için:
3 su bardağı süt
3 çorba kaşığı un
1 su bardağı şeker
1 pk. kakaolu krem şanti
2 çorba kaşığı tereyağ
1 pk. vanilin gourmet elbette:)
Krokan için:
1 su bardağı merdane ile kırılmş fındık robotan geçirmedim iri olsunlar diye
1 su bardağı tozşeker
Karamel kalpler için:
1 çaybardağı tozşeker
2 çorba kaşığı su
1 çorba kaşığı limon suyu
Üzeri için:
1 pk sade krem şanti + 1 su bardağı süt
Damla çikolata ve krokan
Yapılışı:
Pandispanya için; şeker ve yumurtalar iyice çırpılır, üzerine un, vanilin ve kabartma tozu elenerek eklenir tahta kaşık ile malzemeler birbirine yedirilip elde edilen kek harcı yağlanmış unlanmış tepsiye dökülür ve 175 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
Kek fırında pişerken karamel kalpler için şeker teflon tavaya alınır karamelleştirilir üzerine su ve limon suyu ilave edilip biraz kaynatılır ve elde edilen karamel karışım vakit kaybetmeden porselen bir tabak üzerine dizilmiş kalp şeklinde kurabiye kalıplarına ince tabakalar halinde dökülür bende 3 adet kalp kalıp vardı çiçek kalıplara da döktüm ama çiçek karamlleri kardeşim yedi:))) Kalıplara pay edilen karameller dondurucuda yarım saat dondurulur.
Bu esneda krokant yapmı için fındıklar hazır edilir ve şeker teflon bir tavaya alınıp karamelleştirilir. üzerine fınfık katılıp bibirine yedirildikten sonra fındıklar zaten kokmaya başlıyor ocaktan alınıp yağlı kağıt üzerine serilir, soğutulur.
Pasta kreması için süt içerisine şeker ve un katılıp karıştırarak orta ateşte pişirilir. Kaynamaya başlayınca kakaolu şanti eklenip hızlıca karıştırılır ve tereyağ ile vanilin de ilave edilip bir taşım daha kaynatılır ocaktan alınıp soğumaya bıraklılır.
Fırından çıkıp soğuyan kekimiz ikiye kesilip sütle ıslatılır krema yayılıp krokant serpilir bi kat daha krema yayıp damla çikolata serpilir bu aşamada muz da koyabilirsiniz ama ben tercih etmedim:) İkinci kek katı da üzerine kapatılıp dolapta hazır bulunan şanti ile kaplanıp üzeri de krokant ile süslenir ve karamel kalpler buzluktan çıkarılıp kalıplarından ayılır onlarda pastanın üzerine konulup biraz da damla çikolata serpiştirilir ve buzdolabında bir gün dinlendirilip ertesi gün servis edilir ben bu akşam servis edeceğimm:)
Afiyet bal şeker olsun annişim ve babişime mutluu bir ömür diliyorumm daha nicee 24 yıllaraa:)) Aşkımla bizde 24. yılımızı kutlarız inşallah allah ömür verirse o günleri görürüüz:)) Aşağıda balkonumuzdan çektiğim kar manzarasını gösteren bir fotoğraf da yayınlamak istedimm:)) Yılın ilk karı ne de olsa özel yanii:))

Hiç yorum yok: