5 Kasım 2009 Perşembe

Patatesli Galetaunlu Poğaça


merhaba sevgili arkadaşlarımm bugün sizlere tarifini sevgili yeşilkivi den aldığım çookk lezzetli çook kolay ve göze hitap eden bir poğaça ile merhaba diyorum sizlere...Bu güzel tarif için sevgili yeşilkiviye teşekkür ediyor ve sevgilerimi gönderiyorumm:)) Geçelim tarifimizee..


Malzemeler:
150 gr. margarin
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı yoğurt
1 yumurtanın sarısı
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 tutam tuz
3 su bardağı un (ben biraz daha fazla kullandım)

İç malzemesi:
4 adet haşlanmış patates
1 soğanın rendesi (tarifte yoktu ama ben kullandım)
50 gr. kaşar peyniri rendesi
Tuz, karabiber, kırmızı biber
1 tutam maydonoz (evde yoktu ben koymadım)

Üzerine:
1 yumurta akı
1 su bardağı galeta unu

Yapılışı:
Un hariç tüm hamur malzemeleri güzelce karıştırılıp birbirine özleştirilir.
Un yavaşça eklenerek yumuşak kıvamlı bir hamur elde edilir.
iç malzeme için patatesler ezilir kavrulmuş soğan rendesi içine katılır, kaşar rendesi ve baharatlar ilave edilp patates ezici ile birbirine özleştirilir.
Elde edilen hamur ikiye ayrılıp un serpilen tezgahta ne çok kalın ne de çok ince olmayacak şekilde açılır.
İçine için yarısı serilip kenarlarından hafif katlayarak düzgünce rulo yapılır. Hamurun kalan yarısı için de aynı işlem yapılıp her iki ruloya da yumurta akı sürülür ve tezgahın üzerine dökülen galeta ununa iyice bulanıp verev verev kesilip tepsiye sıralanır (aşağıda görüldüğü gibi)

Tepsiye sıralanan poğaça dilimleri 190 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
Afiyet bal şeker olsun...

Hiç yorum yok: