6 Kasım 2009 Cuma

Kalpkurabiyeden Kalp Kurabiye


herşeyden önce geldim kaç gün evvel söz verdiğim sevgili Nur Ablam için yaptığım kurabiyeleri yayınlamaya.. http://nurmutfakta.blogcu.com Nur Ablacığımın ev sahibeliğini yaptığı 46. Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğine özel bir kurabiye bu... Dedim ki madem ki ben kalpkurabiyeyimm ee banada kalpkurabiye yapmak yakışır..

Malzemeler:
300 gr. un (2,5 3 su bardağı)
1 çay bardağı pudra şekeri
2 paket şekerli vanilin
2 yumurtanın sarısı
200 gr. çok yumuşak tereyağı

Üzeri için:
1 çay bardağı vişne reçeli tanelenin içinden süzdürülecek
2 yemek kaşığı su
1 çay kaşığı nişasta

Yapılışı:
Yoğurma kabına un ve pudra şekeri ile vanilinler elenir üzerine yumurta sarıları ve çok yumuşamış margarin eklenip iyiyce yoğrulur.
Elde edilen hamur yarım saat buzdolabında dinlendirilip merdane ile açılır ve kalp kalıplarla kesilir.
Yağlı kağıt serili tepsiye sıralanan kurabiyelerimiz 170 dereceye önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirilip fırından alınır soğutulur.
Süzülen reçelimiz bir tavaya alınıp üzerine, su ve nişasta ilave edilip karıştırarak kısık ateşte koyulaşana kadar pişirilir.
Koyulduktan sonra bekletmeden kurabiyelerin üzerine yayılır.
Afiyetle servis edilir..
Mükemmel bir kurabiye tek kelime ile. Şiddetle tavsiye ederm. Vişneli karışımı iki kurabiyenin arasına sürerseniz eğer hani Etinin RUBY adlı bir bisküvisi vardır aynı onun gibi oluyor çilek reçeli ile onu da deneyeceğim..

1 yorum:

kutsalsofra dedi ki...

mutluluklar dilerim ne güzel resimler,
izlediğim blogları zaman zaman kontrol ediyorum,kimi bloglarda profil resmi görünmüyorsa ayarlıyorum,arada kızımada yaptırıyorum,şimdi gördümki kalp kurabiye anonim izlemede,bi yanlışlık olmuş nasıl olmuşşasa,olsun bir güzel gezindim tariflerinde de,selmlar genç arkadasım...