9 Kasım 2009 Pazartesi

Lorlu Ponçik Poğaça


Günaydın mutlu haftalar ben bu haftaya biraz buruk biraz hasta başladım:( Dün hastanelerde dolaştım hep :( Gerilime bağlı sinüzit başlangıcı teşhisi koydular bana... Stress bu yaşta mahvetti beni.... Neyse öyle veya böyle buradayım sizlerleyim biliyorum ki beni yalnız bırakmazsınız... Mutlu haftalar sağlıklı günler bizlerin olsun..


Malzemeler:
4 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı ılık süt
1 çorba kaşığı toz maya
1 çay kaşığının ucuyla tozşeker
1 yumurta akı
1 çay bardağı sıvıyağ

İçine:
Tuzsuz lor peyniri
Yarım demet maydonoz
1 yumurta

Üzeri için:
1 yumurta sarısı
Çörekotu
Yapılışı:
Hamur için verilen malzemeler yoğrulup üzerine nemli bir bez örtülerek mayalandırılır.
Lor peynirinin içerisine yumurta kırılıp maydonozlar ince kıyılarak eklenir.
Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp içine lorlu karışımdan konularak yuvarlak şekil verilir yağlanmış fırın tepsisine sıralanır..
Üzerlerine yumurta sarısı sürülüp çörek otu serpilip, 180 derecede pişirilir.

Afiyet bal şeker olsunn..

14 yorum:

ebruakin dedi ki...

Tekrar Selamlar Deniz Hanım,
Çok naziksiniz, teşekkürler ediyorum. :)

Ev kurabiyenin üzerine şeker hamurunu glikoz veya bal ile yapıştırabilirsiniz.
Şeker hamurunun üzerine şeker hamuru bir parça yapıştırmak için ince resim fırçası ile çok az su sürmeniz yeterli.

Dilerim yardımcı olabilmişimdir. Sorduğunuz başka birşeyse tekrar yazın lütfen.

Kalıp ve malzeme olarak bulamadığınız şeyleri de bana yazın. Gönderebileceklerimi gönderirim size.

Kolaylıklar dilerim.
Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

çok teşekkürler değerli yorumunuz için gerçekten çok mutlu oldumm... sevgilerr.. emin olun pastacılıkla alakalı çok şey soracağım size... öğrenmek istediğim çok şey var..

Unknown dedi ki...

Canım çok güzel olmuş ellerine sağlık.Bak sana
bir adres vericem ordan şablon beğenirsen ben yaparım sana öptüm...
http://btemplates.com/

Disalce dedi ki...

çok geçmiş olsun...

stresin yaşı varmıki....valla şu zamanda anne karnındaki bebeklerde strese giriyormuş..duydum çok şaşırdım..

ellerine sağlık..adı güzel kendi güzel bir poğaça.:)

kalpkurabiye dedi ki...

derya ablacımm çok teşekkür ederim yardımların için bakacağımm:)) sana yazarım ablacımm

kalpkurabiye dedi ki...

sevgili disal çok haklısınız hayat zor hakikaten zor bir çağda yaşıyoruz..:( bizede bu güzellikler bir deva oluyor işte..

Aysultan... dedi ki...

Geçmiş olsun:( inşallah toparlarsın çarçabuk,poğaçalarda harika olmuş canım ellerine sağlık...

ebruakin dedi ki...

Deniz Hanım'cığım,
Kurabiye ev deyince ben yanlış anladım. :)
Duvarlarını yapıştırmak için royal krema işinizi görecektir. Aynı kremayı kar görüntüsü yapmak için de kullanabilirsiniz. Rengi de bembeyaz olur. Kuruduğunda da sertleşir.
Tarifi aşağıdaki linkte.
http://ebruakin.blogspot.com/2007/12/adm-adm-kurabiye-yapm-ve-sslemesi.html

Dikkat etmeniz gereken hava ile temasını minimuma indirmek. Çünkü hemen sertleşiyor ve krema pompasının ağzını tıkıyor.

Soru sormaktan da lütfen çekinmeyin. Bildiğim kadarıyla biraz olsun yardımım oluyorsa ne mutlu...
Sevgiler...

mutfaktakizaman dedi ki...

canim uzun zamandir ugrasiyorum bi turlu yorum yazamiyordum..bendemiydi problem sendemiydi anlayamamistim..neyse sonunda yazabiliyorum;))
gecmis olsun canim ahh o stres yokmu herseyin basi ozaten...rahat olmak lazimda biz kadinlar ne bilim zor biraz tekrar cok gecmis olsun canim

ellerine saglik pogacalar poncik poncik;)))

kalpkurabiye dedi ki...

Aysultan canımm çok teşekkür ederimm inşallah toparlamaya çalışıyorum işte:)

Ebru hanımcığım çok teşekkürler royal kremaı hemenn deneyeceğimm:)) yardımlarınız için teşekkürler...

sevgili hurişcimm teşekkürler canımmm bazen oluyor işte :) problem yokk:)) sevgiler..

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Geçmiş olsun, acil şifalar... Poğaçalar da nefi görünüyor, ellerinize sağlık. Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

birsel hanım teşekkürler.. sevgiler..

Şengülce dedi ki...

canım günaydın herşey nefis ben hem blogcuda hemde burdayım kızım ellerine sağlık ..sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

sağol şengül ablacımm çok sevindim buralardada olmana sevgiler..