20 Kasım 2009 Cuma

Tereyağlı Üçgenler


Günaydınn.. Bu sabah güne gözlerimi açtığımda perdenin arasından uçuşan kar tanelerini görünce içimde çocuksu bir sevinç oluştu.. Ne zaman kar görsem aynı şey oluyor zaten...Lapa lapa sakin sakin uçuşuyorlar.. Küçücük bir öğrenciyken bir öğretmenimiz hiçbiri birbirine değmez kar tanelerinin demiştii.. Dikkatle izliyorum izliyorumm gerçektende değmiyorlar birbirlerine.. Yaradana kurban diyorumm anadolu ağzı ile .. Ne de güzel eda vermiş bu mübareklere... Cumanız mübarek olsunn...

Malzemeler:
4 su bardağı un
1 çay bardağı süt
1 çorba kaşığı kuru maya
1 çay kaşığı şeker
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta akı
Kat aralarına: Yumuşamış (sürülebilecek kadar) tereyağ, rende kaşar
Üzerine: Yumurta sarısı, susam, çörekotu


Yapılışı:
Hamur için verilen malzemeleri yoğurup üzerine nemli bir bez örtüp sıcak bir ortamda 1 saat kadar dinlenmeye bırakılır.
Bir saat sonra hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler yapılıp çay tabağı büyüklüğünde açılır. Herbirinin üzerine tereyağı sürülerek üç tanesi üst üste alınarak üçerli gruplar oluşturulur.. Her grup servis tabağı büyüklüğünde açılıp ortasına rendenin ince kısmıyla rendelenmiş kaşar peyniri serpilip rulo yapılır. Rulonun üzerine hafif bastırılıp aşağıdaki gibi üçgen üçgen kesilir.


Yağlanmış borcam tepsiye sıralanan üçgenciklerin üzerine yumurta sarısı sürülüp susam çörek otu serpilir.
180 dereceye önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişrilir.

Soğuk günlerde sıcavık bir bardak çayın yanına sıcacık bir öneri yanında sıcacık sohbeti olan bir gönül dostu ile birlikte tabiiki....

Afiyet bal şeker olsun...

Birde mim vaarr:)) sevgili arkadaşım lezzet günlüğü beni bir mime dahil etmişşş:) bakalımm neler varmışş..

1- BLOĞUNA NEDEN BU İSMİ VERDİN...
Kalpkurabiye benim için şöyle oluştu.. denedim denedimm özel olmalıydı kurabiyeci kişiliğime uygun olmalıydı..romantik bir anımada denk gelincee KALPKURABİYE çıktı işte...

2- BLOGU YAZARKEN ATTIĞIN STAR TRİBİ?
İnsanlara ulaşmak beni çok mutlu ediyor sadece buu:))

3-EN SON ALDIĞIN GARİP ŞEY ?
Şu anda nişan telaşındayım ya önüme ne gelirse alasım var..:))

4-ŞEKER GİBİ OLDUĞUN ANLAR ?
Bloğuma gelen yorumları okumak en şeker göründüğüm zamanlar amaaa mutfakta çalıştığım anlarıda yabana atamam aslında hayat beni şeker yapıyo eğer öyleysemm:))

5-ARKADAŞIM SORMAYIN DEDİĞİNİZ ŞEY ?
İşyerinde sorulan abuk subuk sorular..

6-AYNAYA BAKINCA GÖRDÜĞÜM ŞEY ?
Kalpkurabiye.. eğlenceli, sıcak, masumm

7-BLOG SAHİBİ NERELERDE GÖRÜLÜR
Mutfakta bloğunun başındaaaa

Canım çok teşekkür ederimm..:) herkes cevaplasın bu sorularıı..

13 yorum:

Birsel ve İrem dedi ki...

Günaydın. Tereyağlı üçgenler süper görünüyor, ellerinize sağlık, afiyet olsun. Kar manzarasını görünce yaşadığınız yeri merak ettim. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canımın içi üçgenler süper ellerine sağlık.Sen
nerde oturuyorsun karlar var süper öpüyorum...

kalpkurabiye dedi ki...

birsel hanım teşekkürler mesajınız içinn... Gümüşhanede yaşıyorum 6 aydır iş sebebi ile buradayımm.. İstanbul doğumluyum gebzede büyüdüm aslen kastamonuyum ama hayat beni gümüşhaneye getirdi olsun heryer memleket..

LEZİZCE dedi ki...

Canım günaydın ellerine sağlık. Manzara müthiş güzel böreklere diyecek yok zaten ah burayada bir kar yağsa özledik vallahi manzarayı görünce sabah sabah içim açıldı biraz.

kalpkurabiye dedi ki...

canımm teşekkür ederim gerçekten kar iyi oluyor hem mikroplarda kırılıyo memnunuz halimizdenn

orece dedi ki...

mutlaka deniycem çok hoşuma gitti. ellerine sağlık . yaaa bizim burda ne karı kapılar açık. yapamıyoruz kar sefası. sanslısınız siz.

pelince dedi ki...

Gümüşhanedesin demek ki,yeni öğrendim :) kar yağmış çok güzel..
üçgenler ise enfes.. ellerine sağlık..

Sevgiler..

Saliha dedi ki...

tam ben soracaktım deryam sormus:D gunushanedesın demekki:)ellerıne saglık soguk havada mıs gıbı tereyaglı ucgenler ...

Pembe Tatlar dedi ki...

denizim ellerine sağlık...
Çayın yanında domates ve peynirle hımmyemede yanında yat:))

ebruakin dedi ki...

Canım herzamanki gibi çok incesin. Teşekkürler ediyorum. :)))

Üçgenler de çok iştah açıcı görünüyor. Ellerine sağlık.

Silikon kalıplardan kek çıkarırken soğumasını beklemiyor olabilir misin acaba?
Bir de içinde sıvı yağ olan kekler daha kırılgan, dağılmaya müsait oluyor. Bu kalıplarda margarin veya tereyağı kullandığın kekleri pişirmeyi deneyebilirsin.

Yağlı kağıttan yapacağın huninin kenarlarını çok düzgün keser, tam bir ikizkenar üçgen olarak hazırlayabilirsen, ucunu çok minik keserek ince uclu sıkma torbası elde edersin. Merak etme.

Öpüyorum canımcım seni.
Görüşmek üzere...

zeynep dedi ki...

uzun gırmedım blogger sayfama
kıss ne güzel şeyler yapmışşın öle ellerıne sağlık,
hep aynı hep aynı yaparız ya bu göz zevkı işte
tamamen doldurdun valla...

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çörekler de manzara da harika. Ellerinize sağlık. Nefis görünüyorlar. Sevgiler.

angel dedi ki...

SELAMM arkadasimmm
kar yagmasini kimsevmezki?cocuklugumuzun vazgecilmezi...
ayrica tarifin cok guzell basarilarrr