27 Ekim 2009 Salı

Kremalı Bisküvi




Aslıcığımın harika tarifini denedim veeeee tadı damaklarda yer etti Aslıcığımı tebrik ediyor ve sevgilerimi yolluyorummmm .. aslıcımm ı ziyaret edinn..


Malzemeler:

1 pk. margarin
1 su bardağı pudra şekeri
2 yumurta
4 su bardağı un
1 pk. kabartma tozu
3 çorba kaşığı kakao ( ben kakaosuzda yaptım kakaoyu sonradan kattım)

Kreması için:
2 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
4 çorba kaşığı kakao
1 çorba kaşığı nişasta
1 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı tereyağ
2 pk. vanilya


Yapılışı:

Krema için; süt, şeker, nişasta, kakao ve un karıştırarak pişirilir. Kaynamaya başlayınca vanilya ve tereyağ katılıp iki taşım daha kaynatılır. Ocaktan alınıp soğumaya bırakılır.
Hamur malzemeleri karıştırılıp yoğrulur. Elde edilen hamur merdane ile 3 mm kalınlığında açılıp su bardağı ile kesilir. Kesilen yuvarlakların yarısı minik bir kurabiye kalıbıyla kesilip delik açılır. Ben tırtıl kurabiye kalıbımın başı ile kestim. Yağlı kağıt serili tepsiye dizilen kurabiyeler buzdolabında 15 dakika dinlendirilip 175 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
Fırından çıkıp soğuyan deliksiz bisküvilerin üzerine krema sürülüp üzerine bir tane delikli bisküvi kapatılır. İsteğe göre hindistan cevizi ile süslenip servis edilir.
Afiyet olsun. Aslıcığıma teşekkür ediyorum bu mükemmel tarif için..

Hiç yorum yok: