30 Ekim 2009 Cuma

Çikolata Parçacıklı Muzlu Kek


Mutlu sabahlar... Bu sabaha ekstra mutlu başladım nedense içimde çookk güzel bir sevinç var:) Haftasonu yaylaya çıkıcazzz güzel bir gün geçireceğiz belkide onun heyecanı sardı beni:)) Neyse bu sabah tarifini sevgili http://gozdetarifler.blogcu.com dan aldığım güzel ve leziz bir kek ile günaydın diyorum sizlere:) İş yerindeki herkes nasiplendi ve paylaşıldıkça çoğaldı sanki bir kalıp kekti hepsi ama herkesi doyurmaya yetti:) beğenilmesi de cabası...


Malzemeler:
4 adet yumuşamış muz
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı ayçiçek yağı
1 su bardağı damla çikolata (ben fıstıklı çikolata kullandım bıçakla doğradım:)
2 su bardağı un
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilya
Tarifte yoktu ama ben ekledim bunu da 1 paket beyaz çikolata sos:)
Yapılışı:
Muzlar rondoda püre haline getirilir veya rendelenir.
Yumurta ve şeker 3 dk. kadar çırpılır. İçerisine yağ, süt ve muzlar karıştırılıp biraz daha çırpılır.
Ayrı bir kapta elenen kabartma tozu, vanilya, un ve çikolata parçacıkları karıştırılıp yumurtalı karışıma eklenir. Tahta kepçe veya spatula yardımı ile birbirine yedirilir.
Kek kalıbı yağlanıp unlanır ve kek karışımı içine dökülür.
175 dereceye önceden ısıtılmış fırında 30 dakika kadar pişirilir.
Tarifte yoktu ama ben birde beyaz çikolata sos döktüm üzerine isteyenler yapabilir:)))

Afiyet bal şeker kaymak olsun:)

Deneyip ikram etmeniz ve gözleri gönülleri doyurmanız temennimdir:)

Hiç yorum yok: