23 Ekim 2009 Cuma

Biskremm Kurabiye

Bu güzel kurabiye tarifimle ilk kez bir etkinliğe katılıyorum. 40. Porselendemlik çay etkinliği bu haftanın ev sahipliğini benim arkadaşlığımı kabul eden sevgili missgibi.blogcu yapıyor bu güzel tarifi ona gönderiyorum ve güzel paylaşımlarda bulunmak dileği ile diyorum:)


Çocukluğumun hatta şimdi bile en sevdiğim bisküvidir bu ama artık hazır almıyorummm kendim yapıyorumm sizlerle de paylaşmak istedimm:)

Malzemeler:

250 gr. margarin
1 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
2 su bardağı buğday nişastası
1 pk. vanilya
1 pk. kabartma tozu
Aldığınca un

Arasına:
Çokokrem erimeye yakın kıvamda olmalı.

Yapılışı:

İyice yumuşamış margarin, pudra şekeri ve yumurta karıştırılır.
İçerisine nişasta, vanilya ve kabartma tozu eklenir, azar azar un ekleyerek yumuşak kıvamlı bir hamur elde edilir.
Hamur ikiye bölünerek merdane ile kurşun kalem kalınlığında açılır. Çay bardağı ile kesilir. Yarısının üzerine 1 çay kaşığı kadar erimeye yakın kıvamda çokokrem sürülür herbirinin üzerine çokokremsiz bir tane kapatılır. Kenarlarına çatalla şekil verilir. Hamurun diğer yarısına da aynı işlem yapılır. Yağlanmış fırın tepsisine dizilir.
175 derece fırında hafif pembeleşene kadar pişirilir.
Ilık servis edilir.
Afiyet bal şeker olsun:)

Hiç yorum yok: