22 Ekim 2009 Perşembe

Tırtıl Kurabiye



Tırtıl Kurabiyenin aparatını sonunda aldım ve yaptımmmm. Harika olduuu:)

Malzemeler:

125 gr. margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çay bardağı tozşeker
2 ad. yumurta
Yarım pk. kabartma tozu
1 pk. vanilya
İsteğe bağlı olarak kakao
Aldığınca un

Yapılışı:

Kabartma tozu, vanilya, kakao ve un hariç tüm malzemeler karıştırılır.
İçerisine 2 çorba kaşığı un, kabartma tozu ve vanilya eklenip tekrar karıştırılır.
Azar azar un ilavesi ile yumuşak bir hamur yapılır.
İsteğe göre bir miktar hamur ayrılıp kakao ilave edilir.
Tırtıl kurabiye aparatı ile hamur şekillendirilir yağlı kağıt serili tepsiye dizilir.
Ben bir kısmını ikili olarak yaptım yapıştırdım yani fırından çıkıncada arasına reçel sürüp başka bir ikili ile yapıştırdım:) ucunu da reçele batırıp süs şekeri ve hindistan cevizine batırdım:)


Hamurun tamamı şekillendirildikten sonra 170 derecede pişirilir.
Kızarana kadar pişirilir ılık servis edilir.

Afiyet Olsun:)

Hiç yorum yok: