30 Ekim 2009 Cuma

Çikolatalı ve Fıstıklı Cheesecake


Merhaba canlarımm:) Çooookk yoğun bir öğleden önceden sonra yemeğimi yedimm ve geldimm:) İlk cheesecake denememdi bu tarif ve mükemmle sonuç aldım:) Kalpkurabiye ekstrası olarak daaa fıstık süprizi ekledimm:) Sırada Aslıcımın frambuazlı cheesecakesi var onu yapıcamm.. Bu arada bugün sevgili Aslıcığım ve eşinin evlilik yıldönümleriymiş.. Sitesindeki o duygu dolu bir okadar da içten mesajıyla öğrendim:))) Nice mutlu günler yıllar nasip etsin Allahım onlara... Cheesecake de benden Aslıcığıma yıldönümü hediyesi olsunn kabul ederse..:)


Malzemeler:
Taban için:
1,5 paket kakolu bisküvi (ben Eti nin bisküvisini kullandım)
150 gr. tereyağ

Kreması için:
1 pk. (200 gr.) labne peyniri
2 yumurta
1 su bardağı şeker
3 çorba kaşığı un
1 pk. vanilya

Üzeri için:
1 pk. çikolata sos
1 pk. vanilyalı dolgu kreması
750 ml. süt
Hindistan cevizi
1 avuç antep fıstığı

Yapılışı:
Bisküviler robottan geçirilip erimiş tereyağı ile buluşturulur ve iyice karıştırılıp tepsiye serilir.
Kreması için; Yumurta ve şekerler iyice çırpılır, üzerine sırasıyla labne peyniri, un ve kabartma tozu eklenip birbiri ile özleştirilir. Hazırlanan krema tepsideki bisküvilerin üzerine dökülüp 170 dereceye önceden ısıtılmış fırında 25 dakika pişirilir.
Chesecake fırındayken dolgu kreması 2,5 çaybardağı sütle çırpılıp buzdolabına kaldırılır.
Çikolata sosu da tarifine göre pişirilip soğutulur. Dolaptaki dolgu kreması ile buluşturulur. İçerisine 1 avuç kadar da antep fıstığı atılır ki süpriziniz tam olsun.
Fırından çıkan cheesecake in üzerine çikolatalı fıstıklı karışım dökülür. Biraz dinlendikten sonra üzeri hindistan cevizi ile kaplanır..
Buzdolabında 1 gece dinlendirdikten sonra miss gibi servis edilir.

Tarifim duayen Oktay Usta' dan taaaa 2007 yılında almıştım am o denemeye korkmuştum peynir yüzünden:) Ama Aslıcım sağolsun korkumu yendirdi bana:) Teşekkür diyorum Aslıcımmm canım arkadaşım benimm:))

Hiç yorum yok: