29 Ekim 2009 Perşembe

Çikolata Soslu Muffin


Tarifini yine biricik değerli arkadaşım Aslıdan (http://pembetatlar.blogspot.com) aldığım bir kek ile karşınızdayım:)) Aslıcığım çikolata sosunu daha akışkan yapmıştı bizimkiler böyle katılmış sevdiği için ben böyle yaptım yani içine 40 gr. kadar bitter çikolata ekledim 1 tatlı kaşığıda fazladan un kattım. Ben yinede Aslıcımın tarifini birebir vereceğim..


Malzemeler:
2 ad. yumurta
1 su bardağı tozşeker
2 çorba kaşığı yumuşak tereyağı
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı damla çikolata
1 pk. kabartma tozu
2 pk. vanilin
Aldığı kadar un

Yapılışı:
Kek için yumurta, şeker ve yumuşamış tereyağı mikserle 5 dk. kadar çırpılır
Sırasıyla diğer malzemeler eklenip kek harcı elde edilir.
Kek harcı yağlanmış unlanmış Cupcake kalıplarına paylaştırılır.
150 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Sos için tüm malzemeler tencereye alınıp orta ateşte karıştırarak pişirilir. Kaynadıktan sonra ocaktan alınıp soğumaya bırakılır.
Fırından çıkıp soğuyan kekler kalıplarından çıkarılıp soğutulmuş çikolata sosla süslenir zevke göre süslenip servis edilir..

Aslıcıma çok teşekkür ediyorum bu enfes tarif için:))

Afiyet bal şeker olsun...

Hiç yorum yok: